Sign in to follow this  
Gabbal

Galayr: TFG ministers more qualified than ministers of neighboring countries

Ninkan Cali khalif galaydh wuxu ka yimi Nugaal godan. Magiciisa maxa marka lo badalaya , Anigu koonfuriansku waan u fiirsaday ooh xarafku marku halka hore dh kaga bilaabmayo Kalmado ku dhawaaqistiso dhibaato kuma hayso mar alaale marku xarafa dh dhexda kalmada kaga jirto ama ugu danbeyo bey khal khalayaan Koonfuriansku xarafka dh waxay ku badalayan ®

Originally posted by NGONGE:

Pulling numbers out from thin air has become a national sport around these parts. I mean only yesterday did a certain Nomad tell me that Qardho's population (including the tourists) was 1/3 of Puntland. Ma run baa?
:D

:D:D

Haa, waa runtiis - except - it is excluding the tourists. if we included the tourists - then Qardho's population would be equivalent to 2/3 of SL's population. icon_razz.gif

on serious note about the difference between the 'DH' and 'R' - here is my contribution:

Dh waa dhexdhexaad - distinguisher if you like - but only when it comes to last letter or middle letter of the word - i.e. never at the beginning.

it becomes dialectic when it is over used - to replace the 'r' whenever possible - which is incorrect.

R waa reer lajhad - it more of dialect and it confounds words when they are read as stand alone - i.e without the context. other than it is as valid as Dh.

so stop making this north vs south.

waxaa la wariyey in abu hurayra oo habeen magaalaga mushaaxayya ay shaydaan is heleen. Abuhurayra nin caqiido ku hubaysan buu ahaaye, shaydaankii buu inta kusoo booday ceego ku dhegay oo naftiisa dirqi geliyey. Shaydaankiiba inta lafihiisa u baqay yiri, war ninyahow wax ku anfacaan kuu sheegayaaye caawa isii daa. Abuhurayra waa maxay waxa i anfaca ood ii sheegi buu yiri, shaydaankii wuxuu yiri, ayatul kursi aqriso way ku anficiye. Subaxii baa abuu hurayra nabiga (scw) u sheegay. Nabigu wuxu ku jawaabay, shaydaanku waa beenlow asalba laakiin maanta runbuu kuu sheegay.

xaajigu maanta xoogaa runtuu u dhawaaday :D

Abwaan   

Originally posted by Xaji_Xunjuf:

Ninkan Cali khalif galaydh wuxu ka yimi Nugaal godan. Magiciisa maxa marka lo badalaya , Anigu koonfuriansku waan u fiirsaday ooh xarafku marku halka hore dh kaga bilaabmayo Kalmado ku dhawaaqistiso dhibaato kuma hayso mar alaale marku xarafa dh dhexda kalmada kaga jirto ama ugu danbeyo bey khal khalayaan Koonfuriansku xarafka dh waxay ku badalayan ®

Magacaan ma Nugaal buu kula baxay mise Warshaddii Galayr-ka ee Sigaarka samayn jirtey bal horta taas halla is weydiiyo. Haddii uu Waqooyi ugu baxay waan ka haraynaa balse haddii Sigaarka Galayr la oran jirey maxaad isku daalineysaan? :D

Originally posted by xiinfaniin:

waxaa la wariyey in abu hurayra oo habeen magaalaga mushaaxayya ay shaydaan is heleen. Abuhurayra nin caqiido ku hubaysan buu ahaaye, shaydaankii buu inta kusoo booday ceego ku dhegay oo naftiisa dirqi geliyey. Shaydaankiiba inta lafihiisa u baqay yiri, war ninyahow wax ku anfacaan kuu sheegayaaye caawa isii daa. Abuhurayra waa maxay waxa i anfaca ood ii sheegi buu yiri, shaydaankii wuxuu yiri, ayatul kursi aqriso way ku anficiye. Subaxii baa abuu hurayra nabiga (scw) u sheegay. Nabigu wuxu ku jawaabay, shaydaanku
waa beenlow asalba laakiin maanta runbuu kuu sheegay

xaajigu maanta xoogaa runtuu u dhawaaday

lol waa u dhammaysay odayga. :D

Liibaan   

Abwaan,

Prof. Ali lamuu baxin magaca Galaydh, Ali Awoowgii baa la odhan jiray Glaydh, Markaa Reer Galaydh oo dhan ayuu la wadaaga magacan, waana Reer laga yaqaan Gobolada SSC, markaa isgaga hadh

Magaca Galaydh waa magac caan ah, marka la joogo Gobolada SSC

Magacu Waa Galaydh, lakiin waxba kuma jiraan ninkii aan carabkiisu karin inuu dhaho Galayr

waxaa la wariyey in abu hurayra oo habeen magaalaga mushaaxayya ay shaydaan is heleen. Abuhurayra nin caqiido ku hubaysan buu ahaaye, shaydaankii buu inta kusoo booday ceego ku dhegay oo naftiisa dirqi geliyey. Shaydaankiiba inta lafihiisa u baqay yiri, war ninyahow wax ku anfacaan kuu sheegayaaye caawa isii daa. Abuhurayra waa maxay waxa i anfaca ood ii sheegi buu yiri, shaydaankii wuxuu yiri, ayatul kursi aqriso way ku anficiye. Subaxii baa abuu hurayra nabiga (scw) u sheegay. Nabigu wuxu ku jawaabay, shaydaanku
waa beenlow asalba laakiin maanta runbuu kuu sheegay

Maanta xiin fanin shaydaan bu igu masalay , wayahay eh iska kay naar :D

Gabbal   

Originally posted by Naxar Nugaaleed:

Gabbal, is Somali not eastern cushitic, how can borrow from them?

Well for starters, the Cushitic languages are sometimes thought to be a sprachbund much the same way as in the Southeast Asian languages, meaning languages not necessarily coming from source but influenced each other due to geographical proximity. But beyond that, Somali had to evolve individually and most linguists I have read stress the "r" in such situations is part of the ancestral evolution of the language and that the use of "dh" particularly and mostly by people who do use it neighboring our western neighbors, that it had to have been "back migration" (in biological terms). This means R would have to have been the usage before the western most Somalis were influenced, thus not being the "Somali ancestral" vernacular. I only opined on this based on Miskin's accurate clarification that contrary to what Zack said, Bari does not use it nor the rest of Somalis in their entirety, nor the NFD who border the Bantu speakers nor the May May speakers who are even more ancestral to Maxa Tiri speakers, nor even the eastern most inhabitants of the ******.

But that's that.

Gabbal   

Maxuu runta ka sheegey Xiin? A man that is ignorant enough to believe the Somali language, like all other human languages, does not have homonyms? I expected better Xiin. :D

afka aadamigu eeh basharku ku hadlo si uu u tisqaado waa in uu kala soocnaada oo waxaad sheegaysaa aan wax kale loo malayn. wixii san iyo wixii xumi si loo kala garto waa in ay kala dhawaaq ahaadaan.

Perhaps you should revert back to late Shire Jaamac's accepted grammar book back in the 70's on the Somali language. smile.gif

What about:

Bar = mole

Bar = teach

Bar = half

Bar = location

?

The only way to get over that is to change the spelling to represent what each means but in speech, they would all naturally sound the same and they should without the theory being one has to be changed in speech as you used the case "badh" and "gogol xaadh".

In English, look at break (jabi) and brake (firiin). In speech they sound exactly the same and did not have to changed either by natural or unnatural process but the spelling has been changed to adapt to writing. With respect to speech, you depend on the context as it should be and as it is for common Somali.

Now in the context of Bar, which I have used for multiple homonym, look at the English word "Fluke" which even with Bar has not had a change of spelling with respect to various meanings:

Fluke = fleeting luck

Fluke = fish

Fluke = fins on whale's tail

Fluke = marine anchor's bottom

Less opinion and more fact would be helpful good Xaaji.

Gabbal   

Originally posted by Abwaan:

quote:Originally posted by Polanyi:

Any reasons why Gabbal is now the biggest Sol supporter of the tfg?

Waa su'aal da' weyn oo madaxa daalineysa ee aan u duceyno inuu dowladaha ka dambeeyana sidaan u taageero...lol

for the Dh or r....Nebi Alloow ninba afkii kugu ammaan...

Dowladda Farmaajo xubneheeda aqooni kuma yara, Ilaah haka dhigo mid waxqabadna ku darsata.
Abwaanoow, beryahan maad is tiri xooga waad i yara kulaalinaysaa? Meel alle meeshaan istaago, sida askari lay xilsaaray baad hal il igu haysaa. :D

Gabbal   

Perhaps Xaaji needs to address what I have brought before him. I will feel at least self-satisfied knowing I have contributed to some sort of learning if anything. smile.gif

Let me tell you something gabbal bar = spot = barta Badh = half Bar can mean teach , bar ta teach comes from baro Kalmadaha Bar wax la barto waxad kula sooci for instance sentenceka siday ugu jirto . koonfurians when they are referring to the booty of the female body they say bari. but bari means east its badhi , how do i say in koonfurian badhi bari ka so jeeda??.

Gabbal   

badhi bari ka so jeeda??.

I want to educate you not make you look like a fool. Do you understand Somali is one of the most classic tonal languages in modern linguistics and cited in that regard? Do you know what that signifies in that regard?

for instance sentenceka siday ugu jirto

Thank you. You now understand why context is what matters not "kalmahada inay kala duwanaadaan"