Sign in to follow this  
Paragon

Jaalle, Madaxweyne Siyaad's parting words on exit from Mog (audio)

nuune   

Yes, he even adviced the army and police not to shoot anyone inside the city(he heard some police and army were taking part in the shooting), this was crucial, otherwise there would have being much death and disaster if the army participated in the killing, and that is why he left the city peacefully, Ciidanka Xoogga awood uu ku baabi'iyo any rebel group waa uu heestay, balse when rebel groups mixed with the local people and hide in houses and streets then you can't win anything, and that is why he made this speech on Radio Muqdisho.

PS: There has being another mini-speech while on his convey out of the city, still advicing Soomaalida not to kill each other, but this was not aired on Radio Muqdisho as it was seized and looted.

naga daa niyahow hanagu soo kikicin, isagoo sii cararayo ayuuba la sii talinayaa whoever comes after him to spare the civilians and engage in reconciliation.

Qixii was the worst experience that I have witnessed, I could write books just about it and what I witnessed, 20 years gone, but the memory still rocks your mind when reminded certain dates.

Paragon   

^Habaar waalid ma soo martay horta? :D Qaar badanoo habaar waalid dharkiii kaga soo tagay ayuu meeshaad taqiinay ku waraabinaayey berigaa.

I spotted the first 4 of all new qax-ers from Xamar. I was saddened by their sight. I was to head bad to the old country.

'War maxaad waddankii uga soo cararteen, yaadse uga soo tagteen? Ma waalan tihiin?' ayaan kaga la dhamaan waayey.

nuune, Allaha u naxariistayga indheer garad lagu caasiyey ayuu ahaa.

Soomaalidii berigaa is waali jirtey, maanta waa kuu caadi u waalan.

Ka xaaxaabi iga dheh.

Dhubad.   

^Ha i soo xasuusin "Habaar Waalid iyo Dagaalkii Xadka iyo Xawaarah" I nearly died due to hunger, for 4 days I didn't eat, the fifth day I was given a glass of biyo cad oo sonkor lagu qasay and that saved my live !

I saw a dead women and her baby strapped on her body and he was still a live !

I saw a man over run by a car !

For few days I lost my whole family not knowing whether they were a live or not!

Dhubad.   

^Af Madoow korkeeda qaarna dib ay Kismaayo ugu laabteen qaaran 20 days ay soo lugeenayeen oo dhoobleey bay lug ku soo galeen! Caadi ma ahayn!

Alhamdullilahi laakiin qofna wax manooga noqon!

Maaddeey   

Ilaahey Amarkiis, raggii lala dagaalaayey ee dhibaatadaas aad aragteen ku dhacday baa iska calool fiyoow, oo dadkooda dhinac ka raacaya, markaasaa kuwii dagaalka ku billaabay dawladdii markaas jirtay ugu cuqdad badanyihiin!.

^Dadka lala dagaalaayay waa kuwee? Kuwa la dagaalaayay iyo kuwa cuqdadda qabana dee noo sheeg. Code languages iska daa awoowe ee warka si furan u sharax :D

Cawaale   

Gheelle, ninkaan muriidi oo la hadlooya adi maxaa rabtaane? seriously, in la gudbo(lana xisaabtamo) wax fiican waaye.

Nuune, ninyahow ciiddanka iyo police aad ka hadlayso haggey joogeen? Xeryihii ciidamada qabiilaa ka buuxay oo hub baa la qaybsanaayay, police shaqo ku jirayna warkiis daa, ee Xamar kale ayaad joogtay makii la qaxayay.

Turuufada ha iska daayo iyo sheekada dhalanteedka ah.

Cawaale, odayga waxuu generalize gareeyay marka inuu caddeeyo lee rabay! Ha is cafiyo oo ha la xisaabtamo waa wax fiican, siday ku dhici lahayd baa la isku fahmi la

yahay soo maaha

nuune   

^^ Gheelle, taad ka hadashey ee qabaaisha qoryaha loogu qeebiyey xeryaha waa gooni(way before Siyaad left, I witnessed askar badan oo ka fakatey lana fakatey hub waaween from xerada Hiilweyne, this was common on all xeryaha ciidanka), the timingka aan ka hadlaayo oo SPECIAL ciidanka iyo policeka aan sheegayo waa kuwii daacada u ahaa dowlada, before aysan kala firdhin the final dayz oo la kala noqdey ninba tiisa iyo hubkiisa hala goosto, but there was collective force inside Xamar trying to counter those skirmishes iyo xabadihii wiifta ahaa which was the result of some of the rebel groups operating inside the city, and doing hit and run, creating chaos, halkaas ayaan hadalka u wadey oo aha ciidanka and policeka.

Are you telling me cidan iyo policeba ma jirin dhowrkii bilood ee September, October iyo November illaa the end of the year!

Originally posted by Maaddeey:

Ilaahey Amarkiis, raggii lala dagaalaayey ee dhibaatadaas aad aragteen ku dhacday baa iska calool fiyoow, oo dadkooda dhinac ka raacaya, markaasaa kuwii dagaalka ku billaabay dawladdii markaas jirtay ugu cuqdad badanyihiin!.

Sadly kuwii waxaas geystay ee dadka laayay baa maanta intay gadhka la baxeen Alshabaab iyo HI isku sheegaya oo diin ku baaqaya ,,,,, :mad: