Sign in to follow this  
Baashi

Father forgets

Baashi   

FATHER FORGETS, by W. Livingston Larned

Listen, son: I am saying this as you lie asleep, one little paw crumpled under your cheek and the blond curls stickily wet on your damp forehead. I have stolen into your room alone. Just a few minutes ago, as I sat reading my paper in the library, a stifling wave of remorse swept over me. Guiltily I came to your bedside.

There are the things I was thinking, son; I had been cross to you. I scolded you as you were dressing for school because you gave your face merely a dab with a towel. I took you to task for not cleaning your shoes. I called out angrily when you threw some of your things on the floor.

At breakfast I found fault, too. You spilled things. You gulped down your food. You put your elbows on the table. You spread butter too thick on your bread. And as you started off to play and I made for my train, you turned and waved a hand and called, "Goodbye, Daddy!" and I frowned, and said in reply, "Hold your shoulders back!"

Then it began all over again in the late afternoon. As I came up the road I spied you, down on your knees, playing marbles. There were holes in your stockings. I humiliated you before your boyfriends by marching you ahead of me to the house. Stockings were expensive-and if you had to buy them you would be more careful! Imagine that, son, from a father!

Do you remember, later, when I was reading in the library, how you came in timidly, with a sort of hurt look in your eyes? When I glanced up over my paper, impatient at the interruption, you hesitated at the door, "What is it you want?" I snapped.

You said nothing, but ran across in one tempestuous plunge, and threw your arms around my neck and kissed me, and your small arms tightened with an affection that God had set blooming in your heart and which even neglect could not wither. And then you were going, pattering up the stairs.

Well, son, it was shortly afterwards that my paper slipped from my hands and a terrible sickening fear came over me. What has habit been doing to me? The habit of finding fault, of reprimanding this was my reward to you for being a boy. It was not that I did not love you; it was that I expected too much of youth. I was measuring you by the yardstick of my own years.

And there was so much that was good and fine and true in your character. The little heart of you was as big as the dawn itself over the wide hills. This was shown by your spontaneous impulse to rush in and kiss me good night. Nothing else matters tonight, son. I have come to your bedside in the darkness, and I have knelt there, ashamed!

It is a feeble atonement; I know you would not understand these things if I told them to you during your waking hours. But tomorrow I will be a real daddy! I will chum with you, and suffer when you suffer, and laugh when you laugh. I will bite my tongue when impatient words come. I will keep saying as if it were a ritual: "He is nothing but a boy- a little boy"!

I am afraid I have visualized you as a man. Yet as I see you now, son, crumpled and weary in your cot, I can see that you are still a baby. Yesterday you were in your mother's arms, your head on her shoulder. I have asked too much, too much.

++++++++++++++++++++++

I had a similar experience with my lil jr the other night...I remembered this reading from Dale Carnegie's book...I thought I share it with the SOL parents and other wannabees.

Ramadan Kariim akhyaarta.

Baashi, u must be fan of the guy(DC). The last time u mentioned 'How to influence people..' I went in search of a copy I knew was around here somewhere. I couldn't find it, returned to the PC, looked down at its lower shelf and there it was under a pile of paperwork. Read most of it again and used some of the tips. :D

Baashi   

Mr. Moderator ya Muhammed smile.gif duqa ha lagu habeeyo bacdu Ramadan. What ya say?

Shez, Dale is a wise man I tell ya. He understands human nature very well and knows how to articulate that understanding in a plain English. Rare talent I say.

Ms. Goat swallower sxb ain't easy having them kids wallahi. Hooyoda dhankeedana bal ila eeg.

Writing On The Wall

A weary mother returned from the store, Lugging groceries through the kitchen door. Awaiting her arrival was her 8 year old son, Anxious to relate what his younger brother had done.

"While I was out playing and Dad was on a call, T.J. took his crayons and wrote on the wall! It's on the new paper you just hung in the den. I told him you'd be mad at having to do it again."

She let out a moan and furrowed her brow, "Where is your little brother right now?" She emptied her arms and with a purposeful stride, she marched to his closet where he had gone to hide.

She called his full name as she entered his room. He trembled with fear--he knew that meant doom! For the next ten minutes, she ranted and raved About the expensive wallpaper and how she had saved.

Lamenting all the work it would take to repair, She condemned his actions and total lack of care. The more she scolded, the madder she got, Then stomped from his room, totally distraught!

She headed for the den to confirm her fears. When she saw the wall, her eyes flooded with tears. The message she read pierced her soul with a dart. It said, "I love Mommy," surrounded by a heart.

Well, the wallpaper remained, just as she found it, With an empty picture frame hung to surround it. A reminder to her, and indeed to all, Take time to read the handwriting on the wall.

Source: don't remember. This one is a recycled post from my previous posts in SOL informative articles thread.

Ramadaan Kariim, Xaji Baashi,

Inkastoo hadal culus uu kaa soo yeeray,

Mr. Moderator ya Muhammed duqa ha lagu habeeyo bacdu Ramadan. What ya say?

maad ka dhabeysid oo walaalkaa la shaqeysid si aan ugaga soo kabano intii dagaalada nooga dhimatay!

Waa saas oo aad noqon doontid wado halaq-mareen ah, hadiiba ay arintaas hirgasho, oo waxaad hadaba yeeshaa diiwaanka igu dar ninyahow, intaan la iga buuxin. :D

Awwwwwwww. This might apply to siblings too. When I come home after a long day at school and work I like to be left alone for at least an hour because I'm usually accompained by grumpy and grouchy. Yesterday I was in my room and my little sis barged in all excited...I was so tired and screamed at her 'get out of my room!' Her face crumpled and she left. I felt guilty after a while and went to apologize and inserted under my door was a heart shaped card she made for me. I opened it and inside was a bunch of heart shaped glitter and the words 'Femme I love you so much...you are the bestest and prettiest and kindest sister in the whole wide world. xoxoxox". I almost started bawling then. :(:(

Good stories. Heres one:

F-A-M-I-L-Y

by: Author Unknown, Source Unknown

I bumped into a stranger as he passed by,

"Oh, excuse me Please" was my reply.

He said, "Please excuse me too; Wasn't even watching for you."

We were very polite, this stranger and I.

We went on our way and we said good-bye.

But at home a different story is told,

How we treat our loved ones, young and old.

Later that day, cooking the evening meal,

My daughter stood beside me very still.

When I turned, I nearly knocked her down.

"Move out of the way," I said with a frown.

She walked away, her little heart was broken.

I didn't realize how harshly I'd spoken.

While I lay awake in bed,

God's still small voice came to me and said,

"While dealing with a stranger, common courtesy you use,

But the children you love, you seem to abuse.

Look on the kitchen floor,

You'll find some flowers there by the door.

Those are the flowers she brought for you.

She picked them herself: pink, yellow and blue.

She stood quietly not to spoil the surprise,

and you never saw the tears in her eyes."

By this time, I felt very small,

and now my tears began to fall.

I quietly went and knelt by her bed;

"Wake up, little girl, wake up," I said.

"Are these the flowers you picked for me?"

She smiled, "I found 'em, out by the tree.

I picked 'em because they're pretty like you.

I knew you'd like 'em, especially the blue."

I said, "Daughter, I'm sorry for the way I acted today;

I shouldn't have yelled at you that way."

She said, "Oh, Mom, that's okay. I love you anyway."

I said, "Daughter, I love you too,

and I do like the flowers, especially the blue."

Are you aware that:

If we die tomorrow, the company that we are working for could easily replace us in a matter of days. But the family we left behind will feel the loss for the rest of their lives. And come to think of it, we pour ourselves more into work than to our family - an unwise investment indeed.

So what is behind the story?

You know what is the full word of family?

FAMILY=(F)ather (A)nd (M)other, (I) (L)ove (Y)ou!

Fill life with love and bravery and we shall live a life uncommon.

Baashi   

^ Good one Lady FF. Easy with the stress. Don't let it get to u. Keep them coming sis.

Alle-u-Baahane,

Ma kaa dhab baa! oo awoowe ma ilowday beladii na kala qabsatay berrigii adigoo habow ah oo heybinaya inna Dhagax-Tuur aannu kuu hiilanay oo aannu ku tilmaanay deetana aad waxii la ogaa naga raacisay.

See Alle kuu galay sxb. Show durbadiiba waad ilowday in aad gogol waayeel, gar cas, iyo maqaawiir ay fadhido nagu ciideysay oo waliba hadalo aan munaasib ahayn aad gabadha kula (in the heat of the moment) dul kuftay. Ha ilaabin in innagu hadaannu nahay raggii sida caamka ah loo yiqiin in gabdhahayaga aan sidii hadiyadii la hibayn. Xaasha awoowe show aqoon baa issugu kaaya laaban. Awoowe hana danbaajin maalin Ramadaan baa la joogaa e.

Muhammed waa la habeenaa laakiin gabadh la siin mayo. Waa la tilmaamaya weeye macanuhu. Addiga qudhaada axem hadii Eebe idinkeed leeyahay waa lagu tilmaamahayaa. Laakiin waa hadii sidii gobanimada lahayd aad xarago iyo xaal gefkii aad nagula kacday naga siisid.

:D

War ileen anagaa wax aragnay! War Baashiyoow, ninyahow horaa waxaa loo yiri, nin dakano galay waa la arkaa inuu hilmaamo dakanadii, laakiin kan laga galay ma hilmaamo. Waxaan ka baqayaa inuu hadalkaas iga ahaa hilmaam hadal kuma jiro . Koley xaajadu ma qurxoona, oo hadalkeyga waa igu qatif inaan wax weydiisto reer Warsame Nabad-u-joog, iyadoon wax heshiis iyo xaal-marin laga gaarin arintaas, balse waxaan diyaar u ahay inaan idinka raali gareeyo kaliyah weydiisashada aan hadda gabar idin weydiistay, wixii horese wali mowqifkii ayaan taagan nahay, oo wixii aan ku kala tagnay waagaas ayaa noo cuntama, sidaad ogtahayna walaaloow anaga waaba nagu caay iyo aflagaado in gabar aan nala siinin in tilmaam ama farfiiq kaliyah naloogu manasheegto, waxay kasoo horjeedaa caadadii iyo dhaqankii aan heybada ku laheyn hadaa nahay reer Alle-ubaahne Weyso-dhowrte.

Marka waad mahadsan tahay, waxaana kaaga maqanahay waala doogaye, yaan la dacaroon, iyo hal bil qaday bari kuma dari weyso !

Baashi   

^ :D Beautifull just beautifull. Saxibkey Duqa Boston waa ii salaxan tahay rigoore camal. Laakiin rageedii aan ahay I will let it slide this time.

Hawraarsan bal xaal iyo xarago waxaad noo waday na guddoonsii. Nin wanaagsan baa tahay marba hadaad inta garnaqsatay aad garatay in aysan munaasib ahayn in gabadh i sii lagu yiraahdo rag afeeftay kow iyo laba jeer hablahoodu in aan sidii hadiyadii la bixin.

Imisa jeer baan ku nirri qalanjooyinka iyo dhuubooyinka Ilaah nagu galadaystay waxaa hela kaliya nin ay iyagu janteen oo heshiis ku yihiin guurka. Imisaanu Somalida kor iyo hoos ugu sheegnay in abaarta inooga aadan uun ay tahay in lala eego iyo in galbin iyo dabaldeg heshiiskood xalaasha ah xalaashana ku yimid lagu maamuso. Kaa weeye innagu dhaqankaanu niqiin. Malaha isku xaafad beynu ka iman.

Magac wanaagsane maahmaahdu waa tii iyada ahayd. Waa ninna si u yiri, ninna si u qaaday.

Waa runtaa, caaqil Baashiyoow, smile.gif , darisnimo, deegaan iyo sokeeye intaba waanu nahay. Sideedana waad ogtahay, oo ma rabo inaan kaaga taariikheeyo, dhaqan-wanaaga wuxuu ka yimaadaa dadka ehelka u ah sifooyinka suusuuban ee lagu yaqiin dadkii aan kasoo farcannay ee Alle-caabudka ahaa. Waxaadse ku laab qaboowsataa, (hadeyba dhici laheyd), in gabar kaa gashay Alle-ubaahne aadan waligaa ugu fadhin laheyn dhibaato kaaga timaado, kheyr mooyee. Waxaana taas daliil u ah caadada suuban ee soo jireenka ah oo aan ilaa iyo maanta dusho inoo saara. Waa ilaah mahadii hadiiba intaas aan kasoo waramay naloo ogyahay. Hadaba anoon hadalkeyga xodxodasho iyo gabar raadis danbe loo qaadan, waxaan oran lahaa Baashiyoow marqaati anaa ka ah inaad hablo qurux iyo qaayo u saaxiib ah ilaah idinku galadeystay, balse dhanka raga markii loo dhaqaaqo, reer Waldaan aad bay uga sheeganayeen sida ragiina ay ula dhaqmaan gabdhahooda aad ka qabtaan. Anagoo reer Weyso-dhowrte ahna waxaan maalin dhaweyd u fariisanay shir dagdag ah oo aan mowqif mideysan kasoo saarnay kaasoo ah in Reer Warsame Nabad-u-joog aysan gabdho aan dhalnay noogu imaan, inta ay dhaqankaas ka waantoobayaan, laakiin anaga aan kuwooda guursaneyno sidii dhaqankuba ahaa.

Si kastaba ha ahaatee, waxaan aad ugu faraxsanahay inaad maanta adiga xaas leedahay, oo ilaah mahadiis ay ku ahaatay inaadan xeerkaas adoo iskaabulo ah kula kowsan. Balse, dhanka kale hadaad eegtid, meeshaas waxaad ku weyseen gabdhaheenii, (reer Weyso-dhowrte), ay Soomaali meelwalbooy joogto wanaagooda afka ku hayeen.

Haa.... waa sax, sababtoo ah gabadha la dhaqankeeda ayaad leedihiin, dhiigeedana anagaa leh . Waa saas howsha, Adeer!

Baashi   

^ :D

Marra waaxid. Hayye hee aawanna xaragada iyo xaalkii aad balanta ku qaaday in aad na guddoonsiiso sidii xeerku ahaa in ninkii geffa oo dee issagoon cidi xukumin issagu golle ka qirta in aan ciqaab iyo xarig midna lagu dayin e xaal marin laga dhowro. Hadal badan haa ma buuxshe ee ninyahaw magaca wanaagsan ama nin doodiisu tahay annigu cidna wax uma dhimin kumana aabyoon ahoow ama dee naga gar bax see Alle kuu galay awoowe. Bal waxa muqadamiin. maqaawiir, garcas, intii garasho waayeel lahayd ee halkaa addigu kuu gabran eeg.

Halka aad tidhi raggiina gabdhahayaga ma gayaan, awoowe waa khatif iyo gef kale. Hadaan eegnay fudeydkaaga iyo dhaadhacaaga assaan odorosnay sida aad u midabeyneyso oo hadba hawlo aan is galin issugu qasseyso, waxaannu garannay in aannu wax ka gilgilasho ah aynaannu qadaf kaa danbe ka muujin. Li'annu waannu kaa daaleeynaa. Ileyn kolkaan hadba is niraahno kala dhamaate halkeedii baad ka miiseeysaa e!

Midka aad tidhi dhaqan wanaagsan baannu lahaan jirnay ninyahow magaca wanaagsan halkaa si sidaa ka duwan baannu u arganaa. Waxaan qabaa in dhaqankayagu uu meelaha qaar ku wanaagsanaa sida martisoorka. Sidoo kale waxaan indhaha laga qarsin karin waxyaalo badan oo gadaal innoo dhigay sida casabiyada, gudniinka fircooniga ah, iyo beryada ama shaxaadka. Hadde waa ayada la yiri dadka maangalka ah ra'yiga waa suure inay ku kala duwanaadaan. Ee awoowe sida ii la garo.

Isku soo duub. Ninyahow magaca wanaagsan dhinac isu raac. Waxay ila tahay hadaad dib u milicsato halakan waxaad maanta uga hadashay waa garan doontaa sidaad u midabeysay.

Awoowe intaa ma ku kala joognaa mise xaal iyo xarago yaad qadafkii hore iga siinaysaa kii danbena qirasho aan qaneeco ka helo baad igu aamusinaysaa. Awoowe kalaamkeygu waa rag xaajadii oo dee kaftan aan turxaan lahayn buu u badan yahay laakiin dulucdu waa yeynaanu isku dhicin.

Ilaahayba iga tahay waxaas oo kalaam ah markaan qorohayey waan dhoolo cadeynahayey smile.gif

Ilaahoow aadan beerka u dhiman, waxaan ku iri, hadalkaaga ceeb malaha, marka laga reebo xaalmarinta aad kaligaa garta isku siisay ee aad caadada ka dhigatay inaad iigu caga-jugleysid. Macna malaha, oo taas waan ka heshiin karnaa, balse Baashiyoow ha dagdagin oo reerka sideey go'aanka ku gaareen, waxba iskama badalin aniga arigtideyda ku aadan adiga, waa howl qoys, sow waxaad garatay maaha :D , midna aan kuugu bishaareeyo, (maadaama aan la is huridoonin), hadii uu muraad idinka soo galo reerka aan ka dhashay, aniga ayaad isoo abaareysaa, oo cidkale hala hadlin, (saan kuugu cadgoyn lahaa waa arin saxiibtinimo), balse waxaa lagaa doonayaa inaad i quruxsato oo hablihii aad mar igula qasaday arintooda gashid, si wacan oo maslaxada mustaqbalka naga kaa soo gali doonto ku dheehan.

Intaasna mid aan kuu raaciyo, afurka maanta waa xageyga, hadalna waa noo dhiman yahay, waxaad yeeshaa adeer, si ay iiga harto xaalmarintaan aad igu dhibtay, bal na isukaaya keen Geedkii Ciinka ahaa hoostiisa, haduu alle idmo!

smile.gif Howraarsan

Jacpher   

Baashi: Thanks for sharing. It is not easy task to do a good tarbiya. My little one is just learning to crawl and screams at me whenever I take the remote control away from him, as he loves to lick it.

Ragyahow murti iyo majaajilo fiican ayaad meesha keenteen balse waxaan dhowrayey in hadalka dulucdiisa noqon doono hor u kicinta Muhammed ee waa sidee?

Hadda ka hor ayaa anagoo dhowr ah habeen waqti dambe aadnay inaan soo booqano nin ragga ka mid. Guriga wadaadka markaan tagnay ayaan kula kulaney gabar hoos taagan. Gabadhii ayaa irida naga furtay markaasuu mid naga mid ahaa inantii dhowr eray ku tuur tuuray. Gabadhii ayaa ninka su'aasha badan la yaabtay oo tiri war waa sidee rag diin ka muuqataa tihiinee waaxay shukaansigan saqda dhexe ah. Nin naga mid ah ayaa yiri mar waqtigan oo kale cid ay weeso u dhowrsan tahay baanan jirin. Marka hadaan xoogaa kaftanka galo oon Baashi la jirsado waxay ila tahay in reer Aw-Weyso-dhowrte aysan xiligan dambe weeso u dhowrsaneen maadaama uu wiilka magaca quruxsan rag xiniinyahood tuhmay. :D

Ducaqabow,

Xaasha-lilaah, umalayn maayo wax xaniinyo tuhun la yiraahdaa inay jiraan, balse arintu kama fogeyn xadiifo ama aano la ii qabay oo ku saabsanayd Gabar la iga ceshtay, inkastoon aanan daalac qabin, ciladuna aysan xageyga ahayn. Taasi maa mid, tankale waxaa jirta aniga iyo Caaqil Baashi inaan dhaqanka xagiisa ka hadalnay, eedo ay reeraha kala sheeganayeen kadibna, ay dhacday in xoogaa xifaalo ah aan isku ridnay. Laakiin si kastaba ha ahaatee, Baashi arinta uu ka shanqariyay oo ah in Walaalkeen Maxammed la habeeyo, waan sugeynaa oo meeshay ku dhamaato waan u wada joognaa.

Labo mid ayay noqoneysaa, waa mida horee haduu baashi wax u habeeyo maxammed waxaa halkaas laga yaabaa rag badan oo ayaantaan suuq madoobaad ku dhacay xagga guurka inay rajo helaan, halkaasna uu sharaf iyo magac ay baashi ugu soo hoydaan, doorka fiican uu dheelay. Tan labaad waxay tahay in haddii arintaas ay dhaboobi weyso xaal iyo gar culus aan soo qaban qaabin doono, halkaasna ay noogu dagan doonto xoolo farabadan, sababtoo ah qowl iyo balan markii la yiraahdo, dhaqanka iyo diintuba meel culus ayay ka taagan yihiin ciqaabaha iyo ganaaxa intaba.

Marka waan dhowraynaa haduu alle idmo.

N.B. amaadba ninyahow iga magac fiican tahay, oo waaba maseeri rabaaye, labadaba amaan isku qaataa! :D