Sign in to follow this  
xiinfaniin

Ma dhabaa in Siyaasiin doonaya in ay fashiliyaan Xukuumada Puntland ay wadaan falalka

Garowe: Ma dhabaa in Siyaasiin doonaya in ay fashiliyaan Xukuumada Puntland ay wadaan falalka amaan daro....WARBIXIN....

23. december 2009

Garowe(AllPuntland)- Shakiga laga qabo Siyaasiin badan oo horay xilal uga soo qabtay Puntland in ay lug ku leeyihiin xaaladaha ka taagan Puntland ayaa meel sare gaaray, waxaana Xarumaha dawladda iyo xarunta dhexe ee dawladda oo ah meesha ugu badan ee Siyaasada lugu falanqeeyo, ayaa APL ay ka ogaatay in ay heleen Madaxda dawladda Puntland warka tilmaamaya in ay jiraan Siyaasiin badan oo doonaya in ay nabad la'aan ka dhaliyaan Puntland, iyagoo doonaya in aysan waxba uqabsoomin Xukuumada Madaxweyne C/rixmaan Sheekh Maxamed.

Sadexda Masuul ee ugu sareeya Puntland, Madaxweyne C/rixmaan Sheekh Maxamed, Gudoomiyaha baarlamaanka Md, C/rishiid Maxamed Xirsi iyo Madaxweyne kuxigeenka Gen, C/samad Cali Shire, ayaa qaba tuhumada ku aadan in ay Siyaasiin ka soo horjeedo hanaankooda maamul wadaan, falal badan oo amaan daro oo ay doonayaan in ay nabad la'aan uga dhigaan deegaanada Puntland.

Warar hoosaadyo ay heshay APL ayaa tibaaxaya in Aqalka Madaxtooyada Puntland uu helay xog buuxda oo ku aadan magacyada Siyaasiintaasi iyo waxyaabaha ay doonayaan oo ay usameynayaan arimahan oo dhan, iyadoo wararku ay intasi ku darayaan in dhawaan go'aan ay dawladda Puntland ka gaari doonto arrimahaasi.

Xeeldheerayaasha arrimaha Puntland ayaa calaamad su'aal saarayay mudo dheer in ay falalkii ka dhacayay Puntland ahaayeen kuwa laga soo abaabulay meelo ka baxsan Puntland, waxa ayna qabeen mudo dheer shakiga in shaqsiyaad mudo soo hayay xilal kala gedisan, ay leeyihiin masuuliyadii wixii dhacayay, iyagoo ka cabir-qaadanayay hadalo laga helay Shaqsiyaadka la tuhmayo.

Baarayaasha dawladda ee loo diray soo cadeynta kiisaskii ugu dambeeyey ee ka dhacay Puntland ayaa go'aamaday xaalad culus, taasoo kiliftay in ay dib ugula soo laabtaan Madaxda ugu sareysa dawladda Puntland, gaar ahaana Madaxweynaha & Gudoomiyaha baarlamaanka oo hada wada jooga xarunta dawladda dhexe ee Puntland.

Qof wargal ah, kana gaabsaday magaciisa iyo laanta uu ka tirsan yahay, balse ka mid ah dawladda Puntland ayaa sheegay in la helay xog cad oo ku wajahan arrintaasi, isla markaasna maalinta nagu soo aadan ay dawladdu banaanka soo dhigi doonto.

Sarkaal sare oo ka tirsan Aqalka Madaxtooyada ayaa sheegay in ay hada Madaxda dawladda Puntland oo dhan ay la socdaan arrimahan, ayna ka soo saari doonan go'aan cad oo ku wajahan xaaladaha dalka, iyagoo sidoo kale soo saari doono go'aamo si hoose loogu diro shaqsiyaadka laga shakisan yahay,baaritaanana hada lugu hayo arimahooda.

UZTAAD   

nimanka siyaasiyiinta oo la tuhun sanyahay magacyadooda yaa ka mid ah tolow maa naloo iftiinsho mise waa iska kutiri kuteen?

^^Not really Cadde Muse. The man has retired in a manner your politicians could oly wish.

But a region as sophisticated as PL is, full of ambitious men like its known it has, with the prospect of oil, one would be best served to look at internally as well as externally

UZTAAD   

Originally posted by Jacphar:

Uztaad: Cadde Uuseey miyaadan garaneyn?

xiinoow: Rumor has it these three men ayaa qaska wada.

loool naynaastaas uma aqooon laakin wax walba waa la filan karaa siyaasiyiinta somalida.

^^Wixii wadaa soo bixi doonaan,laakiin the fact Faroole is look at internally is a good development. Dadka soo barakacaa ka danbeeyey inuu run moodaan ka baqayey

Xiin,

I thought you were a tad bit more acquainted with the political goings of ardu Somal, incl. Punt; this is a case of Faroole being fed a dose of his own medicine; what, you might ask that drug be? If you recall some years ago, the downturn of Punt started with Faroole and Xaabsade swearing to dismantle the state as we have known it, and one could argue they managed to do just that, albeit a life-saving rod was thrown in its direction with the departure of Cadde and arrival of Faroole; or so many thought. And now with the passing of the 'shahrul casal', comes the doldrums.

With Sool gone in Xaabsade’s udder conveniently suckling his current company’s dry tits and temporarily waving the secessionist flag till the day comes (alla yaw u sheega), Cadde was man enough to have kept Nugaal in the fold with Mudug, as ever, thinly hanging on a chad courtesy of Cadde’s negligence and naiveté, but now you have Bari afloat and Sanaag glued on to Ilkajir’s trunk, tho’ seemingly to Punt’s.

And besides, the synthetic façade and the silhouette funfare about Faroole’s ascension to the throne, the honeymoon period, which came to an end with the beheading of Seefta-banaanka (the last man standing of the old guards), has given birth to a still-born child.

Further, there are Al-shabaab elements of Punt native at work, but their threat is far less than that of others.

And I do not include Cadde or Gaagaab in the mix.

So, all in all, one could argue, Punt is at a crossroads: do or die, as it were? And the question is, is Faroole the man to save the day. I, for one, am rooting for him with confidence in his recent endeavours, albeit could hardly overlook his past, unpleasant record, but then again, it is the unknown that the unknowns know not that which worries me?

Addendum:

And let me further add, PIS in not the problem, for it was devised to strike a blow into the hearts of the Islamists and a fine job of that, it had done and continues to do. The hoopla one hears of its being the root cause of the problem is emanating from the dowdy Islamists in quest of the general public’s sympathy.

Till then,

Oodka, it's one thing to entertain London coffee talks that suggest Cadde is a problem in Puntland, it's entirely something else however to observe this retired former president of Puntland and see that he is indeed retired from politics and does not meddle in Puntland's internal affairs.

The PIS is a complex security apparatus that needs to be simplified and restructured. And Faroole must do that if he wants to rule PL in an effective manner.

MM,

That is very interesting take of yours on Puntland's internal security challenges. I shall come to it later...boowe luqdam baan doonanayaa

Qof wargal ah, kana gaabsaday magaciisa iyo laanta uu ka tirsan yahay, balse ka mid ah dawladda Puntland ayaa sheegay in la helay xog cad oo ku wajahan arrintaasi, isla markaasna maalinta nagu soo aadan ay dawladdu banaanka soo dhigi doonto

We will see if this is just a wild opinion or is based on facts. He says next day, the govt will make major announcement. I will bet it is just kutri kuteen.

My dear Mr. Oodweyne,

I completely disagree with your take, or shall I say your friends’ take of the political goings of Punt, for it simplifies the political conundrum of the said regions, but before I were to do the honours in informing you to that effect, I shall let Xiin return from his ‘quud cun’ and speak to the matter – I’ve got to dash to a meeting.

And if anything, Cadde is more of an ally to Faroole than not,

Till then,