Sign in to follow this  
Paragon

Roodo Afjano talks to you 'girls'

Kamaavi   

^^Adnaan calanka Jawxo hadaadan jeeni qaarsaneyn, Afjano iyo dhasheeda iska ilow. Intii laguu gabyilahaa niyow kobtaada kob Alla iska joog. ;)

Lol, Paragon. Odayga isaga ah sabaaxad niini iyo tabco dhexe waxaan ka ahayn ha ku dayin. Tamuujo, haraati, qoor gooyo, looto iyo hal geesto intaad isu raaciso meel fadhiiso dheh. Shaaha iyo sharaabka anaa qaba meel hadaad saarto odayga... :D:D

-Lily-   

From all the manly praise I'm guessing she must have said something along the lines of 'ilahey ka baqa, be good obidient house wifes etc' :D

Malika   

^ smile.gif Ah! Women, what to do with them!

If only they knew their place,is that what she is poetically mumbling about ?

Haneefah   

^Salaam dear smile.gif . Far from that (as I understand, of course). It's not at all a poem composed for women unless of course Paragon is of the view that the whole gabay is only an extension of one of the opening lines (I can see dad baad u dan lahayd inaad ku duqeeyso kilmada ey tidhi iyaguna kulameey fahmin :Dicon_razz.gif ). If anything, Rooda is all for empowering women, however, her concerns, as demonstrated by most of her powerful poems, reach far beyond mere gender issues.

It's a very rich and poignant gabay addressing all Somalis, describing their current plight and sad state of affairs, awakening them to the truth.

I really like this part:

"Meelkastaba ha joogaan dadkuye magicii Soomali

Maraagii(?) iyo in caynkii u go'ay muranle weeyaanee

Musiibadan khadhaadh iyo duliga aan dhex miiraneyno

La inalama maagine waxaan mudanay weeyaanee

Milicsadaa inaan garano waa lagama-maarmaane"

Malika   

^WCS Sis, smile.gif ..Saas ii dhe! Thank you for that.It was Lily's fault she started the suspicious ball rolling.. smile.gif

Paragon   

Malika, I blame Lily for starting the suspicion. You girls are hot-wired to be suspicious these days, aren't you? Hooskiina ha ka didina. icon_razz.gif

Anyway, as Haneefah has rightly pointed out, the poem deals with many issues - social and political - but overall, the first passage is so beautifully articulated as a warning to dhaqan-celis girls that I found it fitting to dedicate to you ladies. I think they (some Somali women) need serious dhaqan-celis. To me it's the dhaqan that factors majorly in how I see a young woman's suitability for 'anything'. smile.gif

Haneefah, adigu I hope you are not in need of Dhaqan-celis. You seem to have a good grasp on the Dhaqanka iyo Diintuba. Very clever of you to understand halkaan ka duulaayey lol. Anyway, you pasted your favourite part of the poem and now it's my turn to post the part that impressed me. Heed the advice, you lady.. :D

"Malkada ila habboon toobiyaha aan u sii maro e

Waxaa igu maqaala ah qurbaha waad ku Milanteene

MASKTIYO dhallaankii barbaa raacay mudutuullee

Midabkeenni diiddaa la yiri maarranaan jiraye

Haddii laga mur baxo dhaqankoo looba mohon mayo

Oo aynu midaan la’aan wada maqiiqnaano

Mansabkeenni baa dhimanhayo mayraxdaa gubane

Macna yeelanmayno dadkaa jira masaalkoode

Milicsada inaan garano waa laga ma maarmaanee

Marwa iyo raggeennii haddaan simanno meeqaanka

La iskuma miisaami jirin meertadii hora ee

Maamulkeennii baa lumahayoo wuu maroorsamiye

Maskaxdii hagaysiyo waxaa jabi mishiinkiiye

Milicsada inaan garano waa laga ma maarmaanee "

Marwa iyo raggeennii haddaan simanno meeqaanka

La iskuma miisaami jirin meertadii hora ee

Maamulkeennii baa lumahayoo wuu maroorsamiye

Maskaxdii hagaysiyo waxaa jabi mishiinkiiye

Allow ku daa

Haneefah   

Gee, thanks for the reassurance, heed the advice kuye! Anigu midab-badalidna iguma jirto (though the harsh prairie weather hasn't been nice on my skin nor midab, gabdhow maxey gabdhuhu marsadaan bal ii sheega in case I reconsider this one :D ), nin islasimidna Allah ima badin, saa qof aad aaminsatahay inuu kaa sarreeyo ayaa la isku taxluujiyaa inaad gaadho amaba dhaafto. Dumarku waa hore ayeey duuleen, Allah caza wajal baa siiyey darajo, why come down. icon_razz.gif

Maxaa kale oo hadhay? Yes, dhaqankaad gabdhaha ku bookhineysey! Isaguna muxuu ahaa bal iyara xasuusi, is it sida loo sooho masafta, ama sida sadex-dhudoodka loo xidho (ama shaash iyo guntiino, braless, half your body revealed) while singing the heelo? Mise waa fijaan dhisid? Mise waa muqmad jarid...maya, maya, it must be sida ragga cagaha loogu dhaqo oo loogu masaajeeyo, eh? :D Intaba iguma ogid!!! Bas khalas, I do still want a custom made fijaan from Jigjiga, even if the would-be receiver would have no clue what it is. :D

Marka, ninyahow, gabdhaha isaga hadh waxey kuu tuhmeen bey qabaanee.

Nephissa   

Originally posted by Haneefah:

Gee, thanks for the reassurance, heed the advice kuye! Anigu midab-badalidna iguma jirto (though the harsh prairie weather hasn't been nice on my skin nor midab, gabdhow maxey gabdhuhu marsadaan bal ii sheega in case I reconsider this one
:D
), nin islasimidna Allah ima badin, saa qof aad aaminsatahay inuu kaa sarreeyo ayaa la isku taxluujiyaa inaad gaadho amaba dhaafto. Dumarku waa hore ayeey duuleen, Allah caza wajal baa siiyey darajo, why come down.
icon_razz.gif

Maxaa kale oo hadhay? Yes, dhaqankaad gabdhaha ku bookhineysey! Isaguna muxuu ahaa bal iyara xasuusi, is it sida loo sooho masafta, ama sida sadex-dhudoodka loo xidho (ama shaash iyo guntiino, braless, half your body revealed) while singing the heelo? Mise waa fijaan dhisid? Mise waa muqmad jarid...maya, maya, it must be sida ragga cagaha loogu dhaqo oo loogu masaajeeyo, eh?
Intaba iguma ogid!!! Bas khalas, I do still want a custom made fijaan from Jigjiga, even if the would-be receiver would have no clue what it is.

Marka, ninyahow, gabdhaha isaga hadh waxey kuu tuhmeen bey qabaanee.

:D:D . KUGUMA OGI guntiino sensa rubajeeto!! Laakin heelada and cago-dhaqidu.. hmmmmmm, those are really useful skills to have. ;)

Buuxo   

^LooOoL.

Roodo ,anaa la soo hadlaayo.Paragon's interpretationkiis waa fishy.

General waano to dadka qurbaha joogo,lee ani u fahmey.