Sign in to follow this  
Positive

Another probable xabadi keentay?

Positive   

Do the thoughts of another xabadi keentay ever cross your mind and how prepared are you for such an eventuality ? I don’t want to be alarmist but I feel that Somalis in diaspora need to have contingent plans for another probable “xabadi keentay”.

If we eventually are compelled to go back to Somalia and come home empty handed those we have been feeding year after year will surely show neither gratitude nor will they help us. Yes just forget that you will get help from that quarter.

They will probably ask us ” intaas oo sano ayaad maqnayd ee maxaad soo dhaqatay ama aad la timi? And when you answer "I had been feeding you all that time" they may at best answer you by saying “ ma shilimaadkii xilka lahaa ee aad noo soo dirtay ayaad hadda nagu qaanamaysaa ".

signals of probable hard times in the near future are becoming increasingly more evident. Do not become alarmed or believe that these predictions are correct. But still try to be prepared for such eventualities.

The Awakener2

Waa su'aal fiicane maxaad soo dhisateen maxaadse soo dhaqateen ??

Hadii aad soo noqotaan maxaad u soo noqonaysaan ee aad sii dhigateen waddankii ??

Positive   

Jacaylbaro

Ilaahay dhibaatadan aan tilmaamay ha inaga hayo. laakiin sideedaba qorba jooggu waxa ugu liita ee uu la soo noqon karaa waa xoolo. Waxa ugu muhimsan ee ay dhab ahaantii keeni karaan waxa weeyaan fekrado iyo qaabab wax-qabad oo cusub oo dadka iyo dalka lagu hormarin karo. Waa haddii dadkuna u bisil yihiin.

Su'aashu waxaa weeyaan ma wax hunguriga la mariyo uun baa ina walaaleeya? Mase yaqiinsan nahay in qofku yahay waxa ugu qaalisan ee la heli karo?

Su'aasha hore waxay i soo xusuusisay tuducdii afarayda ahayd ee masuugiinta( bakhayliinta) ee uu gabyaagu yidhi:

Macno ma leh walaalkaa miyi

iyo naag magaaloba e

labaduba markay kaa madhshaan

moodka iyo noolka

maba moodid in aad maalin

qudha meel ku kulanteen e.

Waan ogahay in haddii aannu hadda idin xanaanayno aad na xanaanayn doontaan ee yeynaan isu dardaar welin.

Toosiye2

Waxa kala duwan xanaanaynta iyo xoolo is dhaafsiga oo taasi waa mid si gaar ah looga hadli doono laakiin waxa taa ka muhiimsan dadkiina debedaha ku maqani ma samaysateen meel aad salka dhigtaan oo hadii ay dhacdaba inaaad timaadaan idiin noqota meeshiinii aad sii diyaarsateen.

Hadii aan si kele u dhigo, guri ma soo dhisatay ? Jago ma ku leedahay magaaladaadii ama meel ka mid ah dalka oo aad hadhow hadaad wax kele waydo buul ka dhisato ?

Maanta dadka ugu nasiibka badani waa kuwa fursadda ka faa'idaysty ee wadankii guri ka dhistay ,,, waxay awoodaan maalinta ay doonaan in ay soo guuraan oo meeshaa ay sii samaysteen soo degaan iyagoon wax cabsiya qabin. Cunto iyo Cabbid waa la iska heli oo dadkaad wax la qabi lakin anigu waxaan qabaa hadii aanad hoy haysan inaad qaawan tahay inta nolosha kuu hadhayna ay silic ahaanayso.

Positive   

Ilaahay silic iyo qaawanaan inama tuso! Waa runtaa oo hoy waa lama huraan. Wax soo dhista waa talo wanaagsan waanuna qaadanay. Idinkuna NABAD in aad ku wada noolaataan CADDAALADNA isku dhaqdaan ku dedaala.

Wax kastaa markaas way hagaagi doonaan InshaAllah.

Toosiye2

stoit   

Positive you have a good point there walaal.

Those that we support with all our spare income or even sometimes borrow for them will not only ask us as to what we have been upto all these yeas and why we are broke but i have no doubt that most will not recirocate the favours should you find yourself needy.

Other cultures would probably not have done anywhere near what we have for our loved ones back home and most of those back home have taken this for granted and are not appreciative anymore. Some of them use our money to chew of caad or qaad while we dare not do the same. I once told some of my own family when i was back at home for a holiday that i will start using qaad and guess what they said "Noooo you cant do that ,please dont ever think of that again"

The reason is quite clear ,they know if i start chewing qaad i wouldnt be able to work and they would then not get any money from me. I will be probably be the one needing money for no income and an addiction to maintain is not a good combination.

I do think that we should lessen if not stop altogether and start taking care of number one.

Anyway freind you havent been active for a while i hope all is good with you aamiin.

Positive   

I'm kicking and well brother. A time of activity is followed by a time of inactivity. That is what has happened.

Besides we ought help our relatives and families in Somalia specially in this time which they are in dire need. Nevertheless by using our God given creative abilities we may plan for eventual difficult times in diaspora.

Ilaahay ha inaga hayo dhib noocaas ah.

The Awakener2