Sign in to follow this  
Xaaji Xunjuf

Khusuusi Garaad accepts peace somaliland welcomes him

Taleexi; adeer as usual you make very little sense. I am not here to defend Faroole, however your claims that he has somehow created the issues on the ground is ludicrous at best.

Puntland leadership can not be exempt from blame; however the political and traditional leaders of this community have made the situation worse. The current Puntland administrations has done well so far to address many issues, including the budget and chasing out the Al Shabaab agents in our territory. The secessionist will be dealt with faster when there are no Puntlanders being used as human shields by them. Again this will take time, but unifying this community should be the priority. If I am right what you are calling for is for the State to get directly involved in this and use what ever means necessary to bring a resolution to this problem?

Taleexi   

First off to Mr. Xaaji, your hallucination is out there all to see. When you say eastern Sool, somewhat belittling the landmass and the population of SSC community. Let us go back to the drawing board for the sake of clarity.

Sanaag region: 70% goes to Makhirities, 15% for secessionists (SL) and other 15% for the unionists (SSC)

Former Togdheer region: 70% for the secessionist and other 30% for the unionists

Sool region: 85% for the unionists and 15% for the secessionist

North Western region: 80% for the secessionist the other 20% goes to Awadilites

Awdal region: 95% is for the other two pro-union communities (G- and Issa blocks) while remaining 5% is for the secessionists thus, SOL nomads deserve to read more sound arguments than your cantarabaqash here.

Ngonge, Markaanu hoos wallaalahayo isula hadlayney ma duleedkaad fadhiday? A fact remains though, I detest how PL is governed and the direction it has taken so far but rest assured we’ve more common ideological beliefs than we have with your clan enclave. First, we support the idea of preserving the Somali unity if at all possible, 2ndly they’ve no policy of clannish hegemony and expansion policies towards to SSC. Of course, politically they attempt to capitalize on us every now and then and that is real politik, it is a dirty business and you know it, it is up to the SSC people how they want to shape their destiny.

Mr. Duke, Voilà, here we go again!, anna inaadeerkay ma barto isna juqajuqaynta igama daayo. The point is not whether I make a little sense or not, but are my points valid?, isn’t PL more fractious than ever since its inception? Let us do some comparative analysis, what has Farole achieved since he has been in charge?, please do tell. Media censorship has reached its zenith, arbitrary killings I don’t even have to comment on it, the stakeholders’ sense of ownership is diminishing, I mean the feeling of the citizens of belonging something special call PL is going south, on all accounts president Farole , his sons and CO are failing PL sometimes his sons even treat PL admin as a family business. Run sheeg waa belo sheeg balse anigu milil dushii ma dhayi karo

Garaad Abshir Saalax “…Anagu Puntland baanu ka tirsanahay..Somaliland-na xidhiidh baanu leenahay..”

Waxaa maalinimadii shalay lasoo afmeeray kulan dhowr maalmood ka socda tuulada Widhwidh kaasi oo u dhaxeeyey qaar kamid ah Garaadada *********** iyo xubno Wasiiro iyo Baarlamaan ba leh oo ka socday Somaliland.

Kulankan ayaa qeyb ka ah balan qaadyo uu horey Xukuumada Cusub ee Somaliland u shaaciyey ee ahaa in wadahadalo nabadeed ay la galayaan cuqaasha iyo oday dhaqameedka kasoo jeeda gobalada Sool iyo Buuhoodle.

Wafdi uu hogaaminayo Guddoomiye kuxigeenka 2aad ee Baarlamaanka Somaliland Baashe Maxamed Faraax ayaa hogaaminayey guddi ka socda Xukuumadda Somaliland oo deegaankaasi kula kulmay Garaad Abshir Saalax iyo qaar kamid ah cuqaasha deegaanka.

Kulankan ayaa inta badan looga hadlay xaalada amni, ayadoo ay odayaasha deegaanka ay u gudbiyeen guddigan ka socda Somaliland in lasii daayo dadkii ay ciidamada Somaliland ku Qabqabteen weeraradii ka dhacay deegaanka Widh Widh.

Shirkan ayaa waxaa kasoo baxay shan qodob oo ay labada dhinac isku afgarteen oo ay kamid yihiin:

1- In maamulka Somaliland iyo dadka deegaanka ay Axdi nabadeed ay wada qaateen.

2- In lasii daayo dadka ay Somaliland xidhay oo aan danbiyada waaweyn loo heysan.

3-In Xukuumada Somaliland magdhaw ka bixiso khasaarihii dagaaladaasi kasoo gaadhay Shacabka.

4-In la dar dar geliyo maamulka deegaanka.

5- In Beesha Guuleed Garaad ay ka qayb qaataan sugida amaanka deegaankooda.

Mar uu wareysi siinayey Garaad Abshir Saalax idaacada BBC-da ayaa la waydiiyey in heshiiskan uu micnihiisa yahay in beeshaasi ay ku biirtay Somaliland maadaama horey uga soo horjeedeen, ayuu Garaadka sheegay in ayagu ay yihiin dad ka tirsan Dowlada Puntland, balse ay xidhiidhna la leeyihiin Somaliland.

Dawlada Somaliland ayaa xiligan ku dadaalaysa in ay hab siyaasadeed heshiisyo ulla gaadhaan beelaha ku dhaqan gobalada Sool iyo Buuhoodle, si loo soo afjaro xiisada colaadeed ee ka jirta deegaanka, xili Ay xukuumada Somaliland uu gacanta ku hayo caasimada gobalka Sool ee Laascaanood iyo inta badanba guud ahaan Gobolka muddo sanado ah.

Thankful   

Originally posted by Xaji_Xunjuf:

Gudiga xalinta tabashooyinka gobolada bari oo so gaadhay magaalada laascanood

video

Lol, of course the last portion has no sound!

abdi380   

Mr. Duke
, Voilà, here we go again!, anna inaadeerkay ma barto isna juqajuqaynta igama daayo. The point is not whether I make a little sense or not, but are my points valid?, isn’t PL more fractious than ever since its inception? Let us do some comparative analysis, what has Farole achieved since he has been in charge?, please do tell. Media censorship has reached its zenith, arbitrary killings I don’t even have to comment on it, the stakeholders’ sense of ownership is diminishing, I mean the feeling of the citizens of belonging something special call PL is going south, on all accounts president Farole , his sons and CO are failing PL sometimes his sons even treat PL admin as a family business. Run sheeg waa belo sheeg balse anigu milil dushii ma dhayi karo [/QB]

Walaal don't listen to Duke. I noticed that duke is so pro-puntland government he almost sounds as if he actually works for them lol. Faroole has been nothing other than a failure since he came whether that maybe with makhirians or the people of sool and cayn or his own qabiil. No doubt a lot of somalilanders are going to love hearing this but I've gotten to the point where I don't really care to be honest. He's not even seen positively by his own clan any more. I can tell you that as a person who is from Garowe that lives in the diaspora. It's even getting harder and hadrer to meet people from garowe itself that have a favourable opinion of him in here!!. I also would like to mention that puntland is not even controlled by the clan that mostly inhabits puntland any more but by a sub-sub clan of it whose main "deegan" is garowe, gaalkacayo and qardho lol. If any one has any doubts about this, he should see where the three last presidents of puntland were from, you'll notice a pattern I promise ;) . Just like everyone I don't really like putting my own people down but facts are just that....facts!!. Hopefully Allah will get Somalia back on it's feet again. All this mamuul gobaleeds are all based on clan and anything based on clan will always be a failure in my opinion. Getting back to the issue of the people of sool and cayn, I believe that they are in a difficult position and that they should choose what they ultimately feel is best for them whether that maybe establishing a mamuul for themselves, Somaliland or puntland. Wasalamu calaykum

Xukuumadda Somaliland oo Caddaysay Inay Fulinayso Go’aamadii Shirka Widhwidh

Burco (Jam)- Guddiga Xallinta Tabashooyinka Gobollada Bari ee Somaliland ee ka qayb galay shirkii ka dhacay degaanka Widh-Widh ee dhexmaray xukuumadda iyo madax dhaqameedka Degaankaasi, ayaa shir jaraa’id ku qabtay galinkii dambe ee shalay Huteel City Plaza ee magaaladda Burco, iyaga oo sheegay inay xukuumad ahaan fulin doonaan go’aamada shirkii Widhwidh.

Waxa kale oo guddidu sheegtay in shirkaasi ku dhamaaday si wanaagsan, isla markaana ka soo baxeen go’aamo ay labadda dhinaca si wada jira u wada saxeexeen, iyagoo xusay in shirkani yahay hordhac, balse la qaban doono shirar kale oo ka sii balaadhan.

Haddaba shirkaasi ka dib, ayaa su’aalo la waydiiday xubno Waftiga oo ka jaaabayay Guddoomiyaha guddida hawlaha nabadaynta ah waday Md. Baashe Maxamuud Faarax, ayaa waxay u dhacay Sidan:

S: Garaad Abshir Saalax oo ah Garaadkii Heshiishka iyo go’aamadda shirkii Widh-Widh idinla saxeexday wuxuu ku dhawaaqay inuu mawqifkiisa iyo degaankiisba raacsan yahay Puntland, arrintaasi siday idiinla muuqata, miyaanay dhabar jab ku ahayn go’aamadii ka soo baxay shirkaasi.?

J: Anagu maanu dhagaysan BBC-da, manaanu maqal, umana malay naayo in Garaad ku yidhi waan ka noqday saxeexaygii, anagu xaxaanu la soconaa wanaagii aanu kala nimi degaanka Widh-Widh iyo go’aamadii aanu isla soo qaadanay, isla markaana anagu waanu fulinaynaa go’aamadaasi, degaan kaasna waxaanu kagaga nimi dad reer Somaliland ah oo Jecel inay dadkooda wax la qabsadaan.

S: Madaxweynaha Somaliland wuxuu gogasha nabadda u fidiyay madax-dhaqameedka degaamadda Sool iyo Buuhoodle, shirkana ka may soo xaadirin, taasina miyaanay Jawaab diidmo ah ahayn.?

J: Maya, garaadadu way wada ogolaadeen gogosha nabadeed, balse Garaad Abshir isagaa gogosha fidiyay oo qabtay, markaanu Widh-Widh tagaynayna maanu odhan, garaadadu way ka soo wada qayb galayaan, haseyeeshe, shirkani wuxuu ahaa kadinkii iyo albaabkii ay ka bilaab maayeen shirarka nabadu, Garaadada waanu wada xidhiidhnay, cidkasta oo nabadda danaynaysaa, halkooda ayaanu ugu tagaynaa.

S: Magdhawga ay xukuumaddu bixinayso waa Imisa?

J: Magdhawga la bixinayaa waa dadkii shicibka ahaa ee aan hubka sidan, Waxaana balan qaaday, xukuumadii hore, gagta Qafkuna waa wax cayiman oo la yaqaan.

S: Arrintii ciidanka qaranka ee beesha degaankaasi dalbaysay in laga raro maxaa laga yeelay?

J: Wasiirka Gashaandhiga, Cadami: arrinta milateriga haddanu iska diidnay iyo haddanu yeelnay go’aamadda ayay ka muuqan lahaayeen, arrimaha ciidankuna waa sir, haddana ciidankii qaranku meeshiisu ayuu yaala oo ku sugan yahay.

Dhinaca kale, intii aanay weftigu soo gaadhin magaalada Burco, waxay soo mareen deegaannada Gobolka Sool, iyaga kulan ballaadhan magaalada Laascaanood kula yeeshay madaxdhaqameedka, odayaasha iyo waxgaradka reer Sool.

Guddigu waxay shirkaasi kaga xogwarameen socdaalkooda ay ku soo mareen degaano kala duwan oo ka tirsan gobollada Buuhoodle iyo Sool, xaaladaha caqabada ku noqon kara nabadgelyada iyo weliba sida xukuumadda cusub ee uu hoggaamiyo Madaxweyne Axmed Siilaanyo uu u ballanqaaday in dhammaan bulshada walaalaha ah ee Somaliland cid kasta oo wax tabanaysa ay ku xallinayaan si nabadgelyo ah.

“Wax allaale wixii xagga siyaasadda iyo xukuumadda ku xidhan heer Madaxweyne ha noqoto ama heer wasiir ha noqotee aniga iyo ragga kale ee Golaha Wasiirrada idinkaga jira noo daaya, annaga ayaana ballanqaadayna.” Sidaa waxa yidhi Wasiirka Boosaha iyo Isgaadhsiinta Cabdirisaaq Ibraahim Cataash oo la hadlayey odayaasha iyo waxgaradka reer Laascaanood.

Dhinaca, kalena qaar ka mid ah odayaasha iyo waxgaradka shirkaasi ka qaybgalay ayaa iyaguna dhinacooda ka hadlay waxyaabaha ay ka cabanayaan, iyagoo si weyn u soo dhaweeyey wadahadalka xukuumaddu ku ballanqaaday, isla markaana ay dhinacooda ka go’an tahay in nabadgelyada gobolka ka shaqeeyaan.

Jamhuuriya Online