Sign in to follow this  
guraad

The greatest somali war of words ( somali poetry war) . how this war started ?) .

Originally posted by Huuganka Ideolojiyada: but none of us should make the mistake of deriving our politics from this in the final analysis qabil haraunges, lest we fall in to the trap of siyad and his cronies like dafle et al, who used this expired poetry to reconstitute clan

Exactly that is my point don't use gubo or other poems to fuel the burning tribal wars.

Mobb-deep

Well, Doolo now belongs to its original owners na'mean. cali dhuux's guubaabo was the turning point na'mean. They finally realized the situation.

Midani waa tan eedeyee maalaiska daayo. original owners! what makes you so sure. only Allah is the orginal owner.

Gediid   

Originally posted by Sooyaal:

quote:

Exactly that is my point don't use gubo or other poems to fuel the burning tribal wars.

I wonder sometimes when will Somalis know that a gabay is simply fadhi ku dirir of an eloquent person.

I guess I have to repost my lil poem again

Nin qabyaalad doojoow

Doqonniimo waa cudur

Haddii aad dux leedahay

bal docdaada uun eeg

Inta dumar agooma ah

Inta dhiig dad lagu qubay

Inta darib nin lagu cunay

Inta duul ku qaran jabay

Debec yaa lahaayeey

Maxaa degel ku baaba'ay

Maxaa dhacay Umula-doox

Anigaa nin dooriyo

Anigaa wax dumin kara

Maxaa Beel ku dumug tidhi

Imisaa dugaag qaday

Dubaaxdiinna loo wadhay

Darka iyo xareeddiyo

Daaq laysu qoonsaday

Dirirtiyo colaaduu

Maxay haad dibbiriyeen

Islaan wiilki laga diley

Dugayeey maxay tidhi

Dadab iyo aroosiyo

Aqal laba daryaalle ah

Maxaa daaha loo rogey

Waxan uga dan lee yahay

Sumad iyo Diir-soociyo

ninkii duuf ku nooloow

Alle doori baad tahay

Soomali waa duud

Dekan qabae ha joogee

Waa ul iyo diirkeed

Deris iyo tol wada yaal

Nin danlaana kala gur

Gadiid

I wonder sometimes when will Somalis know that a gabay is simply fadhi ku dirir of an eloquent person.

fadhi ku dirir is just heated discussions full of nostalgic geographically limited but most of somali peoms travel far and fast. they also create disprate situation so their appeal is heard favourably.

Cali-Dhuux was a great poet but in GUBA, he was only trying to start a war between 2 qabiils but in my own opinion, he terribly failed and was busted by none other the Godfather of somali Suugaan, Qamaan bulxan and at end was responded by young man (way younger than dhuux) who put Cali in his rightful place------->>>>>Trash bin: Dhagayso markuu cali leeyahay

{Gun baan ahay gambo cad baan xidhnahay, iyo gadh naagoode

Gashaantida sideedoo kalaan, guur u sugayaaye,

Anigiyo hablaha loo galmoon, waa gudboonnahaye,

Jeeraan gamboolka iska rogo, guudka iga saaran,

********ka noo soo gabyow, waa gar xaajaduye! }

Gediid, sxb naftaada been waligaa haku maaweelinin tabartiyo taagtaad rag wadankii kuqaadanaysid, maad kuhaysatid? Magan bankii hargaysaad oon kulaayey baad ahayd oo biyo doon ah markaad Doolo, Bulaale, iyo Dhagaxbuur kacabaysay hadana waxaad kuleedahay, rag wadakiisbaan xoog ku maroorsaday.

Let's leave alone the past gediidow anigu aad iyo aad baan ula socdaa wixii soo kala maray labada reer.

Gediid   

Xarbi

Good for you saaxiib,personally I dont give a rats aZZ about the history you say you know.All I know in this world is that I have goals to reach and places to see and not live with cuqdaad iyo been odey baas igu soo akhriyey.I have spent 23 years of my life abroad and have lived with a multitude of nationalities from Jews to atheists.I think I handled that pretty well and I sure as hell can handle a Somali who I share a million things, with realative ease.Ceelka Hargeysaad sheekeysana maanta waa loo wada simanyahay and Dhaqaxbuur baariska laga cuno waa ka Hergeysa soo mara,weligeedna intaas waa leysku qabey smile.gif

"The poems started because a clan overtook another clans land and Cali Dhuux is basically trying to instigate war between the old owners of the land against the new owners"

Gediid, the above sentence is what yu previously wrote or am I missing something?

Cuqdad-HUH? for who?

Gediid, you wrote "Ceelka Hargeysaad sheekeysana maanta waa loo wada simanyahay and Dhaqaxbuur baariska laga cuno waa ka Hergeysa soo mara,weligeedna intaas waa leysku qabey"

Absolutely, I am sure Gediid, Riyaale and his administration could use your help, they need it so bad since they can not figure this out by themselves

Gediid   

Xarbi

I dont quite understand the point you are trying to make but if you have a problem with Riyaale then I think you should address it to him not me.

I personally DO NOT like him and his policies. CAPICHE.

Sophist   

Suugaanta waa udub dhexaadka luqada iyo mujtamaca. Gabayo waa taajka suugaanta. Shaqsiyan, xamaraawi ahaan (kusoo korey xamar) waxaan Soomaliga aan kabartey (aana kabartaa) gabayada. Guba, inkastoo ey qabyaalad kusaleysan tahay hadana waa The golden thread in Somali poetry.

sophist