Sign in to follow this  
xiinfaniin

Shacabka Dalka Kenya oo su'aalo ka keenay faragelinta ciidan ee ay Kenya ku sameysay Koonfurta S

18-10-2011-23-10-00-718mdf23033.jpg

Talaado, Oktoobar 25, 2011 (HOL) — Shacabka Kenya ayaa su'aalo ka keenay qaraxyo labadii habeen ee lasoo dhaafay ka dhacya magaalada Nairobi ee xarunta dalkaas oo geystay dhimashada hal qof iyo dhaawaca 29-qof oo kale.

Inkastoo Xarakada Al-shabaab aysan sheegan mas'uuliyadda qaraxyadaas, ayaa haddana booliiska iyo shacabku waxay uga shakisan yihiin weeraradaas inay ka dambeyso Al-shabaab.

"Madaxa maska dhab ahaan wuxuu yaallaa halkan (Eastleigh - Islii), waa maxay sababta aan u aadayno Soomaaliya," sidaa waxa wargeysa Daily Nation u sheegay ruux Soomaali ah oo daggan Nairobi.

"Yaa ii sharrixi kara sababta keentay in Al-shabaab lagula dagaalamo gudaha dalka Soomaaliya, iyadoo halkan ay joogaan xubno Al-shabaab ka tirsan," ayuu hadalkiisa ku daray.

Su'aalahan ayaa waxay ka dhasheen markii Kenya ay ciidammo u dirtay gudaha dalka Soomaaliya todobaad ka hor, kaddib markii la afduubay muddo toddobaadyo gudahood ah dhowr afar qof oo ajnabi ah, kuwaasoo laba ka mid ah ay ahaayeen dalxiisayaal halka labada kalena ay ahaayeen shaqaale samofal.

Xukuumadda Kenya ayaa Al-shabaab ku eedeysay inay afduubayadaas mas'uul ka tahay, isla markaana ay khatar ku tahay ammaanka guud ee dalka Kenya. Iyadoo Al-shabaab ay sheegtay in haddii Kenya ay ciidamadeeda kala bixi waydo Soomaaliya ay weerari doonaan.

"Gabi ahaan faragelinta milateri ee Kenya ma tageersani. Dalku ma ahan ammaan, maxaa yeelay Shabaab waxay ku sugan yihiin Kenya," ayuu yiri Denis Kimathi oo dukaan weyn ku haysta magaalada Nairobi.

"Inkastoo ciidamada Kenya ay galeen Soomaaliya, dhibaatadu waxay ka dhacaysaa halkan (Kenya). Waxay illowsan yihiin in Al-shabaab ay gudaha dalka ku sugan yihiin oo aysan joogin Soomaaliya oo keliya," ayuu yiri Desmond Ligale oo kaaliye bas ah ama kirishbooy ah.

Afhayeenka booliiska Kenya, Eric Kitaithe ayaa u sheegay wakaaladda wararka ee AFP inay socdaan baaritaanno ku saabsan sidii lagu xaqiijin lahaa qaraxyadii lala beegsaday goob basaska laga raaco iyo baar lagu caweeyo oo labadana ku yaalla bartamaha Nairobi.

Isniintii shalay ayuu madaxweynaha Soomaaliya Sheekh Shariif wuxuu kasoo horjeestay ciidamada Kenya ee ku sugan gudaha Soomaaliya, isagoo yiri: "Dowladda Soomaaliya iyo shacabkeedu uma ogola faragelin ciidan oo lagu sameeyo dalka iyadoo aan ogolaasho laga haysan."

Wilson Muiruri, oo ah madaxa suuqeynta xarun ganacsi oo Nairobi ku taalla ayaa sheegay in afduubkii loo geystay afarta haween oo mid ay ahayd Faransiis, mid ah Ingiriis iyo labada Isbaanishka aysan keenayn in Kenya ay faragelin ku sameyso dalka Soomaaliya.

"Haddii aan adkeyn lahayn xaaladda ammaan ee gudaha dalka, way wanaagsanaan lahayd inaan billowno mid caalami ah," ayuu yiri Muiruri. "Uma arko mid sax ah in dagaal loo galo afduub keliya. Tani waa arrin madaxfurasho ku saabsan."

Dowladda Kenya ayaa waxaa ka jooga gudaha Soomaaliya laba guuto oo ciidamo ah kuwaasoo ay taageerayaan diyaarado dagaal, iyadoo muran ku saabsan ciidamadan uu soo dhexgalay dowladda KMG ah ee Soomaaliya iyo dowladda Kenya.

Maxamed Xaaji Xuseen, Hiiraan Online

maxuseen@hiiraan.com

Muqdisho, Soomaaliya

xiinfaniin;753935 wrote:

"Madaxa maska dhab ahaan wuxuu yaallaa halkan (Eastleigh - Islii), waa maxay sababta aan u aadayno Soomaaliya," sidaa waxa wargeysa Daily Nation u sheegay ruux Soomaali ah oo daggan Nairobi.

"Yaa ii sharrixi kara sababta keentay in Al-shabaab lagula dagaalamo gudaha dalka Soomaaliya, iyadoo halkan ay joogaan xubno Al-shabaab ka tirsan," ayuu hadalkiisa ku daray.

Abtigiis;753803 wrote:
"If the head of the snake is here in Eastligh, why go to Somalia?” asks Macharia Gaitho, a popular columnist on the Daily Nation, the leading Kenyan newspaper. “To kill a snake, goes the popular truism, you cut off its head. You don't go for the tail”. He was reacting to remarks made by Kenya’s internal security assistant Minister Joshua Orwa Ojodeh who said Alshabab is like a snake with the head in Kenya and the tail in Somalia. The remarks were irresponsible, the silence from ethnic Somali members of Parliament (MPs) in Kenya bewildering. In response to the article, Kenyan readers were equally combative about what to do to the source of the evil. “Exactly my sentiments. Let's start right here in Eastleigh, South B,wherever a large concentration of Somali live.Let's face it, though not all Somali's are Al Shabaab, all Al Shabaab are Somali's.” One retorted.

You don’t need capital letters from me to see what is mutating. You can see the tentative walks of xenophobia. The TVs, Radios, and all other media outlets are portraying the war on Alshabab as a war on Somalis, by failing to give adequate background on who the group is and the pain they are inflicting on the Somali people inside Somalia. The elites may know what they are saying and the nuances to their statements. The masses won’t split hairs when they hear Minister Ojodeh’s vitriol. If the recent grenade attacks continue, and the security forces fail to prevent it, the masses know where to march to get vengeance: it is Eastligh, it is South B. It is Jamia mosque. Who will blame them?

Somalis must protest, lobby their representatives in the government and above all start putting contingency plans in place should it get to a point where criminals and confused masses try to have a go at their properties and homes. I for one will buy a gun and with the seven kids and the two cousins in the house, I am sure I will claim numerous negroid skulls before they do a Gaddafi on me.
:D
:D I won’t make it easy for the them, I promise a pitched battle. I will die on my
fadhi-carbeed
, not running. I am already planning to send the women and daughters away.

The other bizarre thing in Nairobi these days is the elaborate patriotic chest-beating the media is doing about this invasion. The media is fawning and you can’t miss the relish in feeling superior to Somalis for once. Sheikh Sharif’s duplicitous denunciations are not taken seriously by the Kenyan media. No one is discussing bringing the soldiers back.

P.s. I will send a sanitized and objective version of this article with a different title to the Daily Nation. I will share when it is published.

Xaggee wax iska qaban la yihiin - A&T miyaa Hiiraan Online u diray ?? :D

Abtigiis   

Sayid, simple google and go to the Daily Nation. You will see tha article by Macharia Ghaito. He is a writer I like and I usually read his articles. I don't know where Hiiraan is getting this from?

I will send my article to the Daily Nation, not this shallow one but something robust with facts and figures.