Sign in to follow this  
Ms MoOns

Out of curiousity

Ms MoOns   

OdaySomali;895673 wrote:
Waar zouden jullie zeggen is beter om te wonen, Groot Britannië of Nederland? En ho.e vinden jullie dat de twee landen verschillend zijn?

Die vraag is me vaak gesteld. Ik heb 13 jaar in Nederland gewoond, van mijn 6e tot mijn 19e. Praktisch opgegroeid daar. En ik woon nu iets over 2 jaar in GB. Grote verschillen tussen de twee landen. Je kan niet een twee drie zeggen dit land is beter. Het hangt maar van af waar je naar zoekt. Nederland is een mooier vergeleken met Engeland, meer structuur, orde en netheid. Enige nadeel aan Nederland is dat het een gierig land is en je kan je geloof niet tot het uiterste praktiseren zoals hier in Britain.

Als ik een ding van Nederland heb meegenomen is, dan is het wel de Nederlandse mentaliteit haha. Verder ben ik niet zo gehecht aan het land zelf, kan me overal aanpassen.

Wa 'alaykumu salaam.

Narniah   

Ms MoOns;895729 wrote:
Hey Narniah, alles goed?

Hey Ms Moons, het gaat prima met mij sgat n met jouw?

Leuk om zo veel kaaskopen hier tegen te komen. Hey maakt mij zo blij!:)

Thanks for this much needed thread, the dutch community here I must say are the brightest...:)MashaAllah.

(edit:.Ngonge What ru suggesting now that I'm blue? lol

Me and blue already have joked about that after we both discovered about our common dutch heritage. I actually said to her, once they find out they gonna definitely accuse us of being each other.

Ms MoOns;895668 wrote:
Dank je wel lieverd! And happy belated birthday to you too, beter laat dan nooit haha. En h0e jong ben je geworden, als ik mag vragen? Of houden mensen nog steeds niet van hun leeftijd delen? Haha.

Tof dat je nog in Nederland woont joh. Ik woon er al niet meer sinds 2010. Ik mis het soms wel.

Dank je, en het verschilt per persoon maar ik heb daar geen problemen mee. Tuurlijk mag je weten het is 23 al hoewel soms doe ik alsof ik ouder ben, denk dat het te maken heeft met het feit dat ik gewoon snel ouder wil worden. Ik vind het ouder worden iets moois het brengt wijsheid met zich mee maar je ziet ook veel dingen van het leven. H0e jong ben jij geworden?

OdaySomali - Ms Moons heeft alles al gezegd heb niks om eraan toe te voegen.

Narniah - Alles goed, het is een tijdje geleden dat we hebben gesproken? Let him get crazy with overanalysing every little thing or what we have in common. It will only consume his time and he's being a attention seeker.

Chimera   

Ms MoOns;895669 wrote:
Chimera! Danku danku! Lang niet gesproken! En waar hang jij laatste tijd uit? Haha.

Ik mis al die dingen ook! Behalve de tv programma's. Ik was laatste terug in Nederland (sept). Ik keek naar de programma's en dacht wat is dit? Haha. Misschien ben ik wel gehersenspoeld door UK tv, who knows.

LOL avondvierdaagse! Ik moet zeggen, in al mijn tijd in Nederland heb ik daar nooit aan meegedaan. Should I be ashamed of myself? lol

Yep, best wel lang geleden, ik ben nog steeds in London, en jij Brum-town?

Ik was daar vorig jaar en zag veel oude shows, toen kreeg ik een beetje heimwee. Ik kijk geen tv in de UK mijn laptop is genoeg lol.

Avondvierdaagse was leuk, ik deet dat tussen de jaren 5 and 8 in een klein dorpje. Toen we naar een groote stad waren verhuisd vol met Turken and Marokkaanen, NIEMAND deet avondvierdaagse LOL.

Marksman   

I never liked Sinterklaas really. But the Dutch hang on to it, because they don't have many traditions at all.

sinterklaas-en-zwarte-piet.jpg

A funny take on the Dutch Holiday called Sinterklaas by an American writer visiting the Netherlands. The whole interview is interesting, but if you only want to see his take on the holiday watch from 19:04

This is a girl explaining the holiday.

Apophis;895980 wrote:
Is that like the Dutch version of Santa Claus? And I'm assuming the minstrels are like Santa's helpers-the elves??

Yes it is Apophis.

In the Netherlands, everyone is quite aware of the Christmas character known as Black Pete. He's a little African slave who helps out Santa Claus. According to the Dutch tradition, Black Peter is responsible for carrying a book full of the names of naughty children, along with a rod and a sack to take the bad children away. He also scatters candy for children. Since the character's creation in the 1840s, the Dutch have defended it. They even dress up publicly in blackface, and claim that Black Pete is only dark from coming down the chimney -- but he doesn't wash clean.

Yet recently, Black Peter is causing more anger and controversy among the Dutch for the stereotypes associated with the Christmas character.

In fact, they became so mad that organizers of New Westminster's Dutch Sinterklaas celebrations in Canada have pulled Black Peter from their traditional parade after complaints that the black-faced helper carried racist undertones. Members of the African-Canadian community complained that the character was offensive and outdated. It was the first time since 1985 that Black Peter will not accompany Sinterklaas as he heads to New Westminster Quay aboard a paddle wheeler boat, according to the Vancouver Sun. Bernard Piprah, who was an organizer of the annual Black History Month symposium at Douglas College, argued to the Vancouver Sun that the Black Peter character comes loaded with offensive, racist stereotypes: "[The character] is degrading, and it's racist, and it's incredibly outdated," Piprah said told the Vancouver Sun. "You can't erase that. You can go to your local library and read that this Black Peter was a slave. He beat children. He was dumb, and he spoke buffoonish Dutch. There are just so many insulting aspects to that character, and I can't believe they're celebrating it in New Westminster." Although many Dutch just want the tradition to stop, some would like to address the issue. In Holland, critics say that avoiding the racism implied in continuing the Black Peter tradition is a way of avoiding the thorny issue of immigration. "It's kind of something they should address, no matter what the culture, when an aspect of it is clearly offensive to a particular group," Piprah told the Vancouver News.

-----------------------------------------

http://www.thegrio.com/news/black-pe...ion-or-not.php

-----------------------------------

interesting article.

Ms MoOns   

Narniah;895784 wrote:
Hey Ms Moons, het gaat prima met mij sgat n met jouw?

Leuk om zo veel kaaskopen hier tegen te komen. Hey maakt mij zo blij!
:)

Thanks for this much needed thread, the dutch community here I must say are the brightest...:)MashaAllah.

I'm doing very well, lieverd. Alhamdulilah. Ik vind het ook grappig om hier opeens meer Nederlanders tegen te komen! Really nice!

Leuk ook om jou te leren kennen schat!

Ms MoOns   

Bluelicious;895933 wrote:
Dank je, en het verschilt per persoon maar ik heb daar geen problemen mee. Tuurlijk mag je weten het is 23 al hoewel soms doe ik alsof ik ouder ben, denk dat het te maken heeft met het feit dat ik gewoon snel ouder wil worden. Ik vind het ouder worden iets moois het brengt wijsheid met zich mee maar je ziet ook veel dingen van het leven. H0e jong ben jij geworden?

Ik ben 22 geworden schat. En ben helemaal met je eens! Alhoewel ik jonger uitzie dan ik werkelijk ben, ik voel me toch wel altijd ouder dn ik echt ben. Haha, 3 verschillende leeftijden lijkt het wel. Ik heb niks tegen ouder worden. Forever young bestaat niet, en ik groei graag voortdurend.

Studeer je nog? :)

Wa 'alaykumu salaam

Ms MoOns   

Chimera;895955 wrote:
Yep, best wel lang geleden, ik ben nog steeds in London, en jij Brum-town?

Ik was daar vorig jaar en zag veel oude shows, toen kreeg ik een beetje heimwee. Ik kijk geen tv in de UK mijn laptop is genoeg lol.

Avondvierdaagse was leuk, ik deet dat tussen de jaren 5 and 8 in een klein dorpje. Toen we naar een groote stad waren verhuisd vol met Turken and Marokkaanen, NIEMAND deet avondvierdaagse LOL.

Ja dude, nog steeds in Birmingham!

Waar woonde jij trouwens vroeger in Nederland? Ik heb een groot deel altijd in Brabant gewoond, Brabander for life haha.

I barely watch tv these days :( plus moet nodig een nieuwe laptop lol