Sign in to follow this  
General Duke

Puntland no longer recognise Geedi as PM...

Geedi is a persona non grata to Puntland.. Cade and his cabinet strike a real blow. Mr PM you do protest too much..

War Deg Deg Ah:::: Puntland oo kalsoonidii Kala noqotay Prof.Geedi

Last Updated::2006-05-20 14:55:17

Garowe:- Qoraal kasoo baxay Madaxtooyada Puntland ayaa shaaca looga Qaaday in Dowlad Gobaleedka Soomaaliyeed ee Puntland ay si rasmi ah kalsoonidii ugala noqotay Raysalwasaare Cali Maxamed Geedi.

Qoraalkan uu ku saxiixan yahay Madaxweynaha Puntland Md.Maxamuud Musse Xirsi (Cadde Musse) ayaa shaaca looga qaaday in Puntland ay mar danbe u dul qaadan doonin xad gudubyada uga imaanaya dhinaca Raysalwasaaraha Dowlada Federaalka Soomaaliya.

Qoraalka oo jawaab u ah qoraal uu 18kii bishan soo saaray Prof.Cali Maxamed Geedi oo uu ku sheegay in Puntland aysan ku dhaqaaqi karin wax baaritaan ama soo saarid ah Batroolka.

Qoraalka maanta kasoo baxay Madaxtooyada Puntland oo ku saxiixan yahay Madaxweynaha ayaa si kulul looga jawaabay hadalkii Cali Maxamed Geedi.

Madaxweynaha Puntland ayaa qoraalkan ku sheegay inkastoo uu Waraaqdii Cali Geedi ku qoray inuu usoo diray Madaxweynaha Puntland, aysan warqadaasi soo gaarin Madaxtooyada Puntland, balse xukuumada ay ka aragtay Websiteyada INternetka. Arrintaasi oo ay dowlada Puntland ku sheegtay meel ka dhac in ay tahay.

Qodobada ku qornaa Qoraalkii Geedi ayey dowlada Puntland jawaabo adag ka bixisay.

- Qodobka ugu horeeyey ee Jawaabta Puntland ayaa lagu sheegay in Qoraalka Raysalwasaaraha uusan ahayn mid ka tarjumaya codka Dowlada Federaalka Balse ay tahay qoraal ku kooban xafiiska Geedi.

- Qodobka labaad ee qoraalka ku qoran ayaa lagu sheegay in Dowlada Puntland horey usoo gaareen qoraalo lagu fasaxayo Baaritaanka Batroolka oo ka yimid Prof.Geedi, isla markaana qoraalkan ugu danbeeyey uu yahay mid muujinaya sida hadalada Geedi ay isu burinayaan.

Dowlada Puntland ayaa ku sheegtay wax la yaab ah isbedalka ku yimid Raysalwasaare Geedi 8 bilood ee lasoo dhaafay.

Dowlada Puntland ayaa sheegtay in ay horey ulla socod siisay dowlada Federaalka in ay bilaabeyso Baaritaanka Shidaalka iyo Gaaska isla markaana heshiisyadii hore ee Dowladii hore ee Soomaaliya ay yihiin kuwo hada wakhtigoodii dhamaaday, sidaa daraadeedna Puntland ay sharciyan xaquuq u leedahay barnaamijkeeda Baaritaanka Batroolka.

Dowlada Puntland oo sheegtay in qoraalkii Geedi xambaarsanaa erayo iyo hadalo xasaasi ah isla markaana lagu shaaciyey Internetka inta uusan qoraalkaasiba soo gaarin Dowlada Puntland, ayey dowlada Puntland u aragtaa falkaasi mid meel ka dhac ku ah Dowladnimada Puntland iyo shacabkooda oo ku guda jira baadi goobka horumarka dhinac dhaqaale iyo bulsho-ba.

Maadaama ay noo cadaatay in qoraalka uu soo saaray Geedi isla markaana qaab khaldan loo soo shaac bixiyey Dowlada Puntland waxay ka fursan weyday in ay dib ugala noqoto Raysalwasaaraha Federaalka dhamaan wixii kalsooni ahaa oo ay Puntland ku qabtay xafiiska Raysalwasaaraha Xukuumada Federaalka Soomaaliyeed inta uu xilkaasi hayo Cali Maxamed Geedi.

Waxaan qoraalka lagu soo geba gabeeyey in Qoraalka Geedi uu si toos ah uga horyimid horumarka Puntland iyo dadaalka lagu doonayo in lagu kobciyo dhaqaalaha iyo horumarka bulshadeed ee Puntland hiigsaneyso.

Qoraalkan ayuu ku saxiixan yahay Madaxweynaha Dowlad Gobaleedka Soomaaliyeed ee Puntland Md.Maxamuud Muuse Xirsi (Cadde Musse).

Jawaabta Puntland ayaa si toos ah loogu diray Raysalwasaare Geedi, waxaana sidoo kale lala socod siiyey Madaxweynaha DFKMG C/laahi Yusuf Ahmed, Guddoomiyaha Baarlamaanka Shariif Xassan Shiikh, iyo Shirkada Range Resource.

Qoraalkan kasoo baxay Dowlada Puntland ayaa lasoo saaray kadib markii ay Golaha Wasiirada Puntland ay shirar ka yeesheen qaabkii looga jawaabi lahaa qoraalkii dhawaan kasoo baxay dhinaca Raysalwasaare Cali Maxamed Geedi.

Gabbal   

It is my understand that, around the world, it is basic knowledge that only the national parliament can give a vote of no confidence. How a state, autonomous or not, is able to do that is beyond me.

^^^ It is in the constitution that Puntland as a stable state can not be interfered with untill the transitin ends. Unlike established states, it is Puntland that supports and funds and even welcomed the TFG to its country, unlike other parts Puntland has been the main pillar of support for the TFG.

The MP's ministers and leaders from Puntland have supported the government from day one.

I welcome this move, for Geedi mistook Puntland for something else..

Castro   

Originally posted by General Duke:

welcome this move, for Geedi mistook Puntland for something else..

General, that statement begs for elaboration.

^^^ Geedi, is a very weak leader. He has this habit of contradicting himself at every turn.

Castro, Geedi has spent more time in Puntland than Mogadishu. Puntland opened its arms to him and tolerated his utterances including the one regarding the secesionists..

Puntland views this deal with Raange as a very important step to developing the state. They worked hard to get the TFG on board and in fact gained the written support of both the President and Geedi himself. For him to back track now is absurd.

He has shown a lack of respect towards Puntland, and that will only undermine his position and not the state..

Johnny B   

There is a reason to why Puntland state , (the one and only "state" in a supposedly federal states of a Republic )fell short to declare Col Yey the President, a persona non grata too , since Gheddi is his Prime minster.

that reason is just as Abti Duke highlighted , Col Yey too mistook Puntland for something else. :D

^^^ Your understanding of governments and the TFG is non existent. PM Geedi is the leader of the executive and it is his person that has reneged on the agreement he made with Puntland.

Of course his removal will be up to the President and I for one view his nomination as one of the greatest mistakes the President ever made.

Johnny B   

My understanding of governments and the TFG may be non existent, but my understanding of the Puntland State beeing in position to declare Gheddi or JB for that matter a persona non grata is unmistakenly accutare.

Puntland "state" runs Puntland affairs unless an invisible equation of Puntland to the Republic is secrectly adapted.

And likewise , his axcptance of the nomination was regarded as a fatal mistake by me and the late Juma , and that from day one .

Now , redifine Puntland´s role as a State abti and try not to ruin my sunday ;)

Castro   

^ LOL. Messing up JB's Sunday is the biggest sin of all. :D

untland "state" runs Puntland affairs unless an invisible equation of Puntland to the Republic is secrectly adapted.

Hmmm. General?

Puntland is an autonomous state, created by its people to run their own affairs with or without the consent of the weak Transitional government.

Puntland has decided enough, is enough when it comes to dealing with Mr Contradiction.

It can no longer take Geedi seriously, that is the reason it will boycot PM office untill there is a change.

Now JB, the question is can the TFG loose its only consistent support base? I think not...

untland "state" runs Puntland affairs unless an invisible equation of Puntland to the Republic is secrectly adapted.

Castro, that was not one of mine.

Castro   

Originally posted by General Duke:

quote: untland "state" runs Puntland affairs unless an invisible equation of Puntland to the Republic is secrectly adapted.

Castro, that was not one of mine.
I know good General. I was asking for a comment from you.

Gen.Cade Muuse wuxuu ku tilmaamey qoraalka Cali Max’ed Geedi in uu yahay mid aan ka turjumeyn siyaasada ama afka DFKMG ah balse uu yahay mid ku kooban xafiiska Ra’islawasaare Cali Max’ed Geedi.

Qoraalkan ayaa waxaa lagu cadeeyey in Dawlad Goboleedka Puntland ay horey u haysatey qoraalo muujinya inay ka faa’ideysato khayraadkeedka dabiiciga, kuwaasi oo uu soo saarey Prof.Geedi, isla markaana hadalkan iminka ka soo baxay Geedi uu yahay mid is burinaya, taasi oo ah la yaab 8 bilood ka dib ku yimid Ra’islawasaaere Geedi.

Qoraalkan maanta ka soo baxay xafiiska Madaxweynaha Dowlada Puntland wuxuu sheegayaa in uu jirey wargalin ay Dawlad Goboleedka Puntland ku wargalisey DFKMG ah inay bilaabayso soo saarista shidaalka iyo Gaaska, isla markaana heshiisyadii Dawladii hore ay yihiin kuwa xiligan jiritraankoodii dhamaadey, sidaasi darteed ay Puntland sharciyan xad u leedahay inay soo saarto shidaalkeeda.