Sign in to follow this  
me

Somali TV Amsterdam

Recommended Posts

nafta   

Erm, what about ettenleur? Zijn er nog boerderijen daar? Btw...there are lots of people who have gone back to NL, because they couldn't hack it in England.

 

I'm guessing the dutch authorities caught wind of people trying to 'earn' a living in both countries if you get my drift?

 

'waves at Xu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, anybody ever been to Sneek? That's my hometown. Man do I miss that place, anyone ever been to Sneekweek?

 

I love Dutch people in general. Vergeleken met Londoners, Nederlandse mensen waren altijd zo vriendelijk, zo zorgzaam, complete onbekenden die te hulp schieten als je ergens gestrand bent met een platte band. Iedereen zegt 'hallo' op straat en vreemden beginnen met je te kletsen terwijl je op de bus wacht.

 

Try finding that in London. :(

 

nafta, I recently went back to Amsterdam (as well as a few other cities) and in all that time I didn't see a single Somali person......so I have to conclude that apart from the few who missed the last ferry to England, there are no Somalis left :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
me   

Nee, Xulaxu, mensen zijn geintergreerd nu, ze werken of gaan naar school, ze hangen niet meer rond op station.

 

Sneek dus een Fries, spreek je ook Fries? :D

 

Nafta - Etten-leur? Ik hoor altijd over dat stadje maar weet er nix van, waar ligt het precies?

 

Er kunnen wel nog boerderijen over zijn maar het 'boeren-bedrijf' wordt ontmoedigt in Nederland.

 

De overheid wil dat Nederlandse boeren stoppen met boer zijn of dat ze verhuizen naar Oost-Europa of Canada en dat ze daar een boeren-bedrijf opzetten.

 

Dus ze maken het leven van die boeren zeur met 'regeltjes' zo dat ze vanzelf weg gaan en als ze weg gaan, gaan ze hun subsidieren (ongeveer wat ze met de Somaliers hebben gedaan)

 

Als die boeren weg gaan, kopen ze hun land op en die verkopen ze dan weer op hun beurt aan de bouwbedrijven, die lelijke nieuwbouw daar voorin de plaats zetten.

 

Centurion, NL is nog steeds een leuke plek om op te groeien, het is goed voor kinderen. Dus als je later getrouwd en kinderen hebt kom terug, UK is geen plaats voor kinderen. Voor ouwe mensen is het ook goed, als je niet van plan bent om een eigenzaak op te zetten. Het lijkt erop dat de overheid ondernemerschap 'ontmoedigt'

 

Allamagan, jij bent een originele Nomaad man, Duitsland, Denemarken Nederland, Somalie,waar nog meer heb je gewoond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ loool ME, next time this nomad is to UK and then to Malasia or to Dubai. A true nomad I am.

 

Galbeedka somalia where real nomads live an ka soo jeeda duqa nooh.

Share this post


Link to post
Share on other sites
me   

^Gartay sxb,meesha ka fadhiiso ninyahow kabihii wey kaa dhamaadeene anigu wax aan ka nebcahay in aan guuro ma jirto. War horta Denmark maxaa lagu hayaa? Maxee dadku qabtaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ME, Denmark wax lagu hayo ma jirto waa wadanka ugu xun ee nomads-ka uga jajaban tahay marka loo fiirsho yurubta kale. Soomalida niyad xumo everyday, waa iska madluun sanyihiin micnaha waa dismoral. Systemka aa ka hiiliyey. Dad yar aa wax nolol ku sheega ka suubsaday under this harsh environment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nafta   

Het ziet er naar uit dat mensen weg gescharreld zijn van deze thread...

 

Me, ik heb zelf niet in Etten-leur gewoond, alhoewel ik heb een vriendin die van daar is verhuist. Het ligt in Noord-Brabant, vlakbij Breda denk ik. Je hoort er zo vaak over want Vincent Van Gogh komt uitspronkelijk van daar. Herrinner je de geschiedenis lessen weer? smile.gif

 

Zij en ik zijn van plan om voor paar dagen naar NL te gaan binnekort om onze oude wijken enzo op te zoeken...go back down memory lane. Daarom vroeg ik of er nog boerderijen waren in Etten-Leur. Ik ben een Hagenaar en niet bepaald natuur vriendelijk! :D

 

BTW...interesting program...though wouldn't it be better if all of it was in Dutch to target a larger audience, i.e. the Dutch ppl?

 

XU, heb je gemerkt *** associaal we zijn geworden nadat we naar Engeland hebben verhuisd. I get offended when someone tries to make eye-contact with me. I have a friend who once thought of getting an ASBO on this poor corner shop keeper because he kept asking her how she was whenever she did her shopping!

Share this post


Link to post
Share on other sites
me   

Allamagan- Ik hoor van Denemarken man, het is een 'politie-staat' en de Somalies daar hebben het bepaald niet getroffen. Ach ja man, er is niks beters voor ons dan dat we terug gaan naar onze eigen land en dat we daar een leven op bouwen, deze asielzoeker bestaan is niet fijn. Laten we gewoon stoppen met de BS, snappie? Soms denk ik zo van ik zit liever in Somalie dan hier, waar je elke dag je waardigheid verliest en dat je elke gediscrimineerd wordt.

 

 

Nafta- Ja, man al die kaasjes zijn weer terug gekropen naar hun 'hide-outs'.

 

Originally posted by nafta:

Zij en ik zijn van plan om voor paar dagen naar NL te gaan binnekort om onze oude wijken enzo op te zoeken...go back down memory lane.

Ooh dat is een leuke plan, heeft zij nog Nederlandse vrienden daar? Jouw hoef ik niet te vragen want Den Haag is net als bijna alle grote steden asociaal.

 

Je hebt gelijk dat die programma het wel goed zou doen als het in zijn geheel in het Nederlands was, maar het is vooral bedoeld voor Somaliers en in het algemeen Somalische jongeren. Mischien dat ze in de toekomst aan andere bevolkings groepen in Nedeland kunnen denken.

 

Nederlanders maakt het niet uit in wat voor taal er wordt gesproken in een programma zolang er maar ondertitelingen zijn.

 

Wij zijn wel boos op jullie Somaliers Nederland hebben verlaten, het is niet meerhet zelfde,het is veel rustiger nu. Zo rustig dat als iemand je herkent voor een Somalier dat ie je vraagt waar de rest is gebleven, want van de ene dag naar de andere waren ze verhuisd. Het is zo rustig nu dat je op 'donderdag' avond in de stad in Amsterdam geen Somaliers tegenkomt. Terwijl ze eerst uit alle hoeken vandaan kwamen.

 

Eerst dacht ik zo van het zijn Somaliers het zijn nomaden. Maar Ik zie nuook dat Irakezen, Iraniers, Afghanen ook masaal naar de UK zijn verhuisd? zat daar mischien een beleid achter? wat denken jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ lol @ "Ik ben je papa"

 

ME- Genoeg is genoeg, 15 jaren is enough. However, up until recently I was enjoying a very "privileged" status in whole midwest region of DK. Ta kale soomalida halkaneto qofki aan heesan the survival kit DK 2000, abti khadka uu ka dhacaa.

 

Yeah and you right east and west home is best! Illaah hanoo dajiyo dhulkeeni -amiin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this